Menetpróba – Ford Focus 1.5 TDCI 120 A8

A kék ovál legfrissebb modelljét automata váltóval és 120 lóerős dízelmotorral próbáltuk. Ezt a változatot a sokat közlekedőknek ajánljuk. Az ötajtós új Focus oldalról hasonlít az egyes BMW-hez és a Mercedes A osztályhoz. Ez jó kezdés az elődjénél könnyebb – a dízelmotor és az automata váltó ellenére – csak 1287 kilós kompakt autónál. A német–amerikai technika korábbi előnyei megmaradtak, továbbra is jó vezetni, és ehhez újabb segítségeket kínál a márka a sok-sok extra kiegészítő formájában. A technikai támogatás a Fordnál azt jelenti, hogy elég komoly vezetési segéd és elektronikai arzenál…

Tovább...

Az új BMW 3-as Touring

A sportos ötajtós új nemzedékét dinamikus megjelenése, érezhetően intenzívebb vezetési élménye és innovatív részletekben bővelkedő funkcionalitása emeli ki a tömegből. Az új BMW 3-as Touring minden korábbinál átfogóbban egyesíti a bajor prémiumgyártó legnépszerűbb modellsorozatának csúcstechnológiás újításait a fejedelmi utastér bőséges helykínálatával és végtelen sokoldalúságával, miközben egyszerre elegáns és progresszív karakterét részletekbe menően finomhangolt prémium minőség, valamint a legkorszerűbb járművezérlő és járműkapcsolati innovációk nyomatékosítják. Harminckét esztendővel ezelőtt a BMW 3-as Touring új járműkategóriát teremtett, ma pedig a sportos ötajtós hatodik generációja nem csupán az abszolút menetdinamika, de a kikezdhetetlen sokoldalúság terén…

Tovább...

Menetpróba – Cupra Ateca 2,0 TSI DSG 4Dirve

Kipróbálhattuk az új spanyol márka első modelljét, ráadásul az első hazai Cupra szalonból gurulhattunk ki a menetpróbára az autóval. Tesztautónk jól mutatja a világ működését: a nemrég született sportos márka első autója egy szabadidő-autó. Abba a filozófiai fejtegetésbe, hogy a mai SUV-trend az autógyárak ízlésformálásának vagy a vevők praktikus gondolkodásának köszönhető-e, most nem megyünk bele. A Cupra az útjának az elején jár – lásd a Lexus harminc éves történetét –, de ahogyan a francia DS, a martorelli márka is elég egyéni dolgot kínál ahhoz, hogy működjön az üzleti modell. A…

Tovább...

Ár-érték arányban a Vredestein lett a legjobb

Az Auto Bild Klassik, a vezető német autós magazin a napokban tette közzé a gumiabroncsokon végzett éves tesztjének eredményeit, amelyen a Vredestein Sprint Classic is megmérette magát. A Vredestein gumiabroncsok minden kategóriában kiváló eredményeket értek el, és a legjobb három gumiabroncs közé sorolták őket. Az Auto Bild Klassik a Sprint Classicot találta a legjobb ár-érték arányt, a legjobb tapadást és a legrövidebb féktávot nyújtó választásnak az összes, nedves utakon tesztelt modell közül. Az Auto Bild Klassik tesztjén az eredetileg Pat Moss által vezetett Austin-Healey 3000 autó vett részt, mivel a…

Tovább...

Menetpróba – Renault Zoe Z.E. R110 Intens

A francia vállalat a piac talán legjobb vételét kínálja, miután az állami támogatást megduplázza a vezérképviselet. Így lesz még csábítóbb a városi elektromos autó. A Renault választékának 2012 óta tagja a Zoe, a városi elektromos autó. A jelző fontos, mert ez a méret Európában a legideálisabb a lakott területeken belüli használatra. Ráadásul az, hogy elektromos hajtás található a négy métert éppen meghaladó kocsiban, több előnnyel is jár. Az egyik, hogy magasabban helyezkednek el az ülések, ez kényelmesebbé teszi a ki- és a beszállást – aki derékfájós vagy nehezebben mozog, annak…

Tovább...

Új, digitális műszerfallal érkezik a Kia XCeed

Kia első, 12,3 colos vagy 12,3”-os képátlójú, teljesen digitális Supervision műszeregysége az XCeedben debütál. A június 26-án bemutatkozó újdonság műszakilag és fedélzeti elektronika szempontjából a piac egyik legfejlettebb modelljeként érkezik a márkakereskedésekbe. Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője elmondta: “Az új Supervision műszeregység csak egy az új XCeedhez elérhető rengeteg technológiai felszerelés közül. A digitális műszerfal sok mindenre alkalmas, és főleg a magasabb felszereltségi szinteken rengeteg kiegészítő információt is eljuttat a vezetőhöz egyszerűen, gyorsan és világosan. Később más modelljeinkben is megjelenik, hiszen fő célunk, hogy az egyre több menet…

Tovább...

Közösen fejleszt elektromos SUV-ot a Toyota és a Subaru

A Toyota a múlt héten történelmi bejelentést tett. A japán autógyártó 5 évvel az eredetileg tervezett 2030-as céldátum előtt, 2025-re el kívánja érni az évi 5,5 millió darabos részben vagy teljesen elektromos autó értékesítést, amiből közel 1 millió darabot tehetnek majd ki a zéró emissziójú akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) autók. A vállalat egyben megerősítette, hogy hidrogén üzemanyagcellás fejlesztései mellett felgyorsítja az elektromos autózást hamarosan forradalmasító szilárdtest akkumulátorok fejlesztését és új sztenderdizált akkumulátor koncepciója révén néhány éven belül 10 akkumulátoros elektromos modellt mutat be világszerte, köztük egy…

Tovább...

Ismét Pikes Peak-rekordot döntene a Bentley

Ezúttal a szériaautók között szeretnék elhódítani a csúcsot, méghozzá a Continental GT-vel, amelynek volánjánál a hegyi felfutáson már többször is diadalmaskodó Rhys Millent láthatjuk majd. Úgy tűnik, az utóbbi években nagy kedvet kapott a Bentley a Pikes Peak-rekordot átírásához: tavaly a Bentaygával a leggyorsabb SUV csúcsát kaparintotta meg, idén pedig a Continental GT-nek lesz az a feladata, hogy ugyanezt megtegye a szériaautók között. A csütörtökön leleplezett W12-es verzió 626 lóerős, hatliteres motorral van felszerelve, ennek kellene 10:26,9-es időn belül megtenni a távot, ennyi ugyanis a Porsche 911 Turbo S által…

Tovább...

Megnyílt az első magyarországi CUPRA márkakereskedés

Ünnepélyes keretek között adták át az első CUPRA márkakereskedést hazánkban, a Duna Autóban, így már hivatalosan is megkezdődött az új, kifinomult, egyedi márka értékesítése Magyarországon. Kezdetben két típus, a CUPRA Ateca és a Leon CUPRA R vásárolható meg a budapesti márkakereskedésben. Idén várhatóan 25-30 CUPRA találhat gazdára hazánkban. CUPRA néven egy új, saját identitással rendelkező márkát indított a SEAT 2018-ban, amely a korábbi paletta legsportosabb, azaz CUPRA felszereltségű modelljeit gyűjti egy kalap alá, így az egész motorsport és verseny részleget is, amely eddig a SEAT Sport keretein belül működött. A…

Tovább...

Menetpróba – Volkswagen e-Golf

  A négy éve piacra dobott elektromos népautó nem váltotta meg a világot. A frissített változata viszont jól megágyaz a hamarosan érkező ID.3-nak, amely minden bizonnyal aratni fog. Az e-Golf üde színfolt az elektromos autók piacán, mert hagyományos autóformájával nagyon eltér az egyre gyarapodó „ufók” arculatától, amelyek küllemükkel is mutatják, hogy zöld járművekkel állunk szemben. Amiben viszont nem különbözik a modernebb dizájnnal rendelkező ellenfelektől, az a túl optimista gyári fogyasztási adat. Tesztünkön kiderült, hogy a WLTP szabvány által kiadott infók a 35,8 kWh-ás akkucsomag esetében 300 kilométeres hatótávról szólnak, míg…

Tovább...