A Continental négyévszakos abroncsa bizonyult a legjobbnak a lengyel Motor magazin tesztjén

A lengyel „Motor” magazin (2019/48) négyévszakos gumiabroncsokat vizsgáló tesztjén első helyet ért el a Continental AllSeasonContact. A magazin szakújságírói összesen öt ismert gyártó abroncsait tették próbára a 185/65 R15 88/92 T/V méretben. A gumiabroncsok havas útviszonyok között történő viselkedését a svájci Ulrichenben, míg száraz és vizes időjárási körülmények terén bemutatott teljesítményét pedig a németországi Contidrom tesztpályán vizsgálták. Az abroncsteszt lebonyolításához minden esetben VW Polo típusú autót használtak. A Continental AllSeasonContact négyévszakos abroncs összesen 241,1 pontot ért el a Motor tesztjén. A szakemberek szerint a vizsgált abroncsok közül az AllSeasonContact a…

Tovább...

SEAT: A terepjárókhoz vezető út

Ateca, Arona és Tarraco. Ők a SEAT jelenlegi kínálatának három SUV modelljei az Ateca 2016-os színrelépése óta. Azonban a kezdetek ennél jóval messzebbre nyúlnak vissza. Több, mint három évtized alatt számos tanulmány egyengette az utat napjaink SEAT terepjárói számára. „Erős, sportos arányok, feltűnően egyedi megoldások az autók orrkialakításánál és a részletek iránti maximális figyelem a legkorszerűbb műszaki megoldásokkal kombinálva. Ezek a hasonlóságok közösek a korábbi tanulmányokban és ezek köszönnek vissza a jelenlegi kínálatban is.” – nyilatkozta Xavier Villanueva, a SEAT külső formatervezője. A következőkben azokról az elődökről emlékezünk meg, akik…

Tovább...

Ki állítja, hogy a Caddy nem lehet sportos?

A Volkswagen Haszonjármű formatervezőinek eredeti vázlatai betekintést nyújtanak, hogyan mutathat majd a teljesen új Caddy 2020-tól: egy dolog biztos, hogy egyetlen csavar sem maradt érintetlen. Mindazonáltal az új Caddy ismét referencia-járművé válik a kereskedelmi haszongépjárművek és a magánhasználatú családi MPV-k A szegmensében. Korai karácsonyi ajándék: az új Caddy korai fejlesztésének első vázlatai azt jelzik, hogy a Volkswagen Haszonjárművek jövőbeli kisteherautója sok szempontból eltérő lesz jövőre. A Caddy dobozos kisteherautó-változatának rajzai hangsúlyozzák azt a tényt, hogy megújult önbizalommal lép be az egyébként kifejezetten funkcionális és praktikus járműosztályba. A vázlatok megmutatják a…

Tovább...

BMW iX3 – Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka

A BMW márka első zéró emissziójú modellje a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának világpremierjét is elhozza, amely a legkorszerűbb elektromos motor, a minden korábbinál nagyobb teljesítményű akkumulátor és a jelentős mértékben megnövelt hatótávolság hármas egységével kecsegtet. A BMW iX3, amelynek sorozatgyártása 2020-ban veszi kezdetét, egy merőben új és hatékony formában váltja valóra a zéró emissziójú mobilitás élményét, miközben a hétköznapokban is kompromisszumok nélkül használható. A forradalmi hajtáslánc-technológia energiaellátásáról gondoskodó akkumulátor energiateljesítménye 74 kilowattóra*, amelynek köszönhetően a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modellje a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit…

Tovább...

Menetpróba – Alfa Romeo Giulia 2.0i

Az olasz márka sportlimuzinja a műfaj talán legjobb padlólemezére épül. Ezért igazán vezetésközpontú az autó, ami manapság ritka különlegesség. Az Alfa a F1-ben történő ismételt szerepléssel még azok előtt is világossá tette a pozícióját, akik nem voltak képben a márka dicső sportmúltjával. Az alaphangot megadja a különleges padlólemez (Giorgio), amely simán elbírja az 510 lóerős QV csúcsváltozat technikáját is. Az alaphoz csatlakozik az alacsonyabb ülés és a kormány jól összehangolt pozíciója. Ezek jelentik a kiváló kiindulási pontot, amelyek alkalmazásával nem meglepő, hogy a kanyargós utakon igen szórakoztató vezetni a jó…

Tovább...

ABB: Mini versenyautót egy mozgássérült fiúnak

A 10 éves, izomsorvadásban szenvedő lengyel gyermek az ABB támogatásával készített, egyedi építésű, mini villamos versenyautót akár 80 km/h sebességgel is vezetheti. A 10 éves Maksymilian Młodawskinak, az autóversenyzés megszállott rajongójának az volt a dédelgetett álma, hogy egy nagyteljesítményű, elektromos hajtású járművet tudjon vezetni. Az izomsorvadás miatt elektromos kerekesszékhez kötött Maks számára azonban álmának beteljesülése mindig nagyon távolinak tűnt. Most azonban, köszönhetően a Varsói Műszaki Egyetem hallgatói által megvalósított projektnek, valamint az ABB támogatásának, Maks egy könnyű és gyors, teljes mértékben az ő igényeire átalakított elektromos járművet vezethet. Az e-MaksPower…

Tovább...