A Toyota vezető tudósa, Gill Pratt úgy véli, hogy nem lesz elég akkumulátor a kizárólag elektromos járműveket használó jövőhöz. Ezek erőltetése miatt az emberek csak ragaszkodni fognak a belső égésű autóikhoz a szakember szerint.
Sok autógyártó már bejelentette, hogy mikor hagyja abba a belső égésű motorral szerelt autók értékesítését, de a Toyota nem szerepel ezen a hosszú listán. Ehelyett a japán autógyártó egyértelművé tette, hogy nem sietteti el ezek megszüntetését. Gill Pratt tudományos vezető szerint az emberek kényszerítése az elektromos autók vásárlására visszafelé sülhet el, mivel hosszabb ideig ragaszkodnak a benzines/dízelüzemű autóikhoz.
A Toyota Kutatóintézet vezérigazgatója Hirosimában a G7-csúcstalálkozót megelőzően beszélt, és elismerte, hogy a támogatások vonzóbbá teszik az elektromos járműveket, de úgy véli, nem mindenki akar felugrani erre a vonatra.
A megoldás? A belső égésű motorok élettartamának meghosszabbítása a hibridek további fejlesztésével és az alternatív üzemanyagok tömegtermelésre való alkalmassá tételével. Frissítésként a vállalat hidrogénnel működő belső égésű motorokkal kísérletezik.
Pratt aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban is, hogy az autóipar belátható időn belül nem áll készen arra, hogy kizárólag az EV-kre álljon át. Érvelése az ellátási korlátok körül forgott, elsősorban az akkumulátorok gyártásához szükséges anyagokkal kapcsolatban:
“Végül az erőforrás-korlátozások véget érnek, de még évekig nem lesz elegendő akkumulátor-alapanyag és megújuló töltőforrás a kizárólag BEV megoldásokhoz. Az akkumulátor-anyagok és a megújuló töltési infrastruktúra idővel bőséges lesz, de évtizedekbe fog telni, amíg az akkumulátor-anyagbányák, a megújuló energiatermelő létesítmények és a szezonális energiatároló létesítmények kiépülnek.”
Míg a Toyota életben akarja tartani a belső égésű motorokat, addig a Volkswagen vezérigazgatója, Thomas Schäfer a benzin- és dízelmotorokat “régi technológiának” nevezte. Hozzátette továbbá, hogy a szintetikus üzemanyagokról szóló beszéd nem több, mint “felesleges zaj”. A VW-csoportnak azonban nincs minden tagja ezen a véleményen, hiszen a Porsche is befektet az e-üzemanyagok fejlesztésébe és gyártásába.
A hét elején a Toyota újonnan kinevezett vezérigazgatója, Koji Sato kijelentette, hogy a szintetikus üzemanyagoknak fejlődniük kell, mielőtt életképes alternatívává válnak. Szerinte a tömegtermelésre csak akkor kerülhet sor, ha a gyártási folyamat során felhasznált energia jelentősen csökken. A felső vezetés szerint a szilárdtest-akkumulátoroknak is több időre van szükségük az érettség eléréséhez, mivel a tartósság továbbra is “hatalmas kihívást” jelent.
Forrás: Motor1