Alakváltó sportkocsi – Lotus E-R9

Az Evija elektromos hajtásláncának továbbfejlesztett változata hajtja a Lotus legújabbversenyautó-tanulmányát. A gyár mérnökei biztosak abban, hogy 2030-ban ilyen szerkezetek fognak indulni a hosszútávú autóversenyeken.

Nem mindennapos, hogy ne a megvalósítás céljával tervezzenek autót egy gyártónál, de a Lotusnál most mégis ez történt: a koncepció a jelen helyett a távolabbi jövő lehetőségeit igyekszik bemutatni

A fekete-arany tanulmány a nevével állítólag a Lotus gazdag múltjának egy jelentős állomására utal: arra az MkIX versenyautóra, amellyel a márka először állt rajthoz.
A márka tradicionális versenyszíneibe, feketébe és aranyba öltöztetett Lotus E-R9 tényleg számos formai megoldását örökölte a repüléstől, a középre rendezett pilótafülkétől kezdve a deltaszárnyú kialakításig. A jármű kanyarodási képességeit függőleges, adaptív vezérsíkok javítják, konkrétan ráfordítva a karosszériát az ívre. A karosszériapanelek alakváltással alkalmazkodnak az aerodinamikai szükségletekhez: egyenesben áramvonalasak, kanyarban fokozott leszorítóerőt biztosítanak.

Félig versenyautó, félig vadászrepülőgép – így jellemezte a Lotus legújabb tanulmányát Richard Hill, a cég vezető aerodinamikai szakértője.

A technikát az Evija projekt egyik vezető mérnöke, Louis Kerr dobta össze. A hajtás alapvetően megegyezik azzal, amit az Evija elektromos hipersportkocsiból ismerünk. Minden kerékhez külön villanymotor tartozik, ami pontos és hatékony nyomatékvektor-szabályozást tesz lehetővé. A rendszer beállításai menet közben, a vezetőülésből módosíthatók.


A Lotus E-R9 kialakítása feltételezi, hogy a jelenlegi, terebélyes és nehéz akkumulátorcsomagoktól tíz év alatt eljutunk a kompaktabb, könnyebb, nagyobb energiasűrűségű egységekig. Mivel az E-R9 hosszútávú versenyeken venne részt (erre utal az E-R, azaz EnduranceRacer elnevezés is), a töltés nem jön szóba; helyette másodpercek alatt cserélhetők az akkucsomagok.

Hasonló cikkek

Leave a Comment