Vajon melyek a világ legszebb autói?

Sok gyönyörű jármű született már a történelemben, viszont elég szubjektív dolog, hogy mi is számít igazán szépnek. Ennek ellenére most jöjjön egy lista, amely szakmai szempontok alapján állt össze.

A brit Autocar magazin idén januárban tette közzé internetes oldalán az 100 legszebb autó listáját, mely elég vegyesre sikerült abból a szempontból, hogy a klasszikusabb és modernebb formákkal rendelkező járművek egyaránt megtalálhatóak benne, ám egy ilyen lista összeállítása még mindig nagyon véleményes dolog, hiszen a szépség továbbra is egy relatív fogalom.

Click4Reg viszont nem hagyta ezt annyiban és rászánta az időt arra, hogy egy elég érdekes megközelítést alkalmazva válogassa össze az 50 legszebbet. A válogatás alapját egy ókori görög matematikai módszer adta, amihez először összegyűjtötték a szélességre és magasságra vonatkozó adatokat és mivel az aranymetszés formái mai napig nagy esztétikai értékkel bírnak, így annak képletével számoltak.

Az aranymetszés és az eltérések közötti százalékos különbség adta meg végül a végső pontszámokat, minél kisebb volt az eltérés, annál előrébb került egy autó a listán. Így alakult ki a sorrend, melynek élén az 1994-es McLaren F1 végzett, mögötte pedig az 1970-es Lamborghini Miura. Mindkettő elég különleges darab, az F1-es főleg, mivel 2005-ig a világ leggyorsabb közúti autójának számított 12 esztendőn keresztül, ráadásul a világon ez volt az első olyan típus, amely teljesen szénszál-erősítésű karosszériát kapott.

A Miura második pozíciója sem véletlen, mind a külsejét tekintve, mind pedig technikailag lenyűgöző autóról van szó. A Lamborghini 1966-ban mutatta be először és 1973-ig gyártotta ezt a remekművet, amely a maga korában az egyik leggyorsabb utcai sportautónak számított és sokak kedvence mai napig.

A dobogóra egy Ferrari is felfért, mégpedig az 1957-es TR 250, amely igazi legenda, hiszen a sportautó-világbajnokságon összesen 10 győzelmet arattak vele, 1958 és 1961 között pedig három alkalommal is megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt. Szinten ki kell emelni, hogy ennek a versenygépnek a segítségével a Ferrari a konstruktőri világbajnoki címet is megszerezte 1958-ban, 1960-ban és 1961-ben is.

Bár az 50-es lista nem kicsi, ennek ellenére mindössze 10 olyan autó szerepel rajta, melyet az ezredforduló után gyártottak, igaz ebből az egyik a legjobb öt között található. A 2017-es Bugatti Chironról van szó, ami a megjelenése után nem sokkal egy igazán látványos videóval hívta fel magára a figyelmet. Akkor a korábbi Formula-1-es pilóta, valamint kétszeres Indy500 győztes, Juan Pablo Montoya segített egy rekorddöntésben, melynek során a Chrion 0-ról 400-ra 32,6 másodperc alatt gyorsult fel.

A 2000-es évek után bemutatott autók közül ugyan ez az egyetlen, amely az élmezőny tagja lett, de lehetett azért még más érdekességet is találni, így például a 1966-os Ford GT40-es, amivel az amerikai márka nyíltan háborút indított a Ferrari ellen és sikerrel is járt, hiszen abban az évben hármas sikert arattak Le Mans-ban.

Nem lehet elmenni a Lanca Stratos mellet sem, ami szintén a versenyre termett gépek kategóriáját gyarapítja a legjobb tízen belül. 1973 és 1978 között gyártották, a rali változattal pedig összesen 18 világbajnoki futamon győztek 1981-ig bezárólag, a legtöbbször az olasz Sandro Munari és navigátora, Silvio Maiga révén. Róluk mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy ők voltak az elsők, akik megnyerték a versenyzők számára kiírt bajnokságot, ami akkor még FIA versenyzők kupája néven futott.

Hasonló cikkek

Leave a Comment