Menetpróba – Toyota Yaris Hybrid 1,5 Dynamic Force Hybrid

Az Év autója már számtalan egyéb más elismerést is begyűjtött, de a lassan általánosnak tekinthető hibrid technikával még nem teszteltük. Egészen eddig.

A Toyota Yaris 1999-ben indult útjára, ez a negyedik generációs modell. Az évek alatt sokat változott a kategória, a legtöbb szereplő hossza már meghaladja a négy métert. Az újdonság azonban megfordította a trendet: nem akart tovább nőni, felhasználási terepe pedig maradt a város és az ingázás.

Minimális változások természetesen így is történtek: a fülke térérzetének például jót tett a néhány centis szélességnövekedés, ezzel testesebb emberek is egész jól elférnek egymás mellett. Nem szabad azért elfelejteni, milyen kategóriáról beszélünk, hiszen a második sorban a 185 centi feletti utasok már nem feltétlenül érzik jól magukat, a térdeknek is csak szűk hely jut, és a hátsó ülésekre beszálláskor zavaró, hogy nem nyílik ki derékszögben az ajtó.

menetproba-2021-toyota-yaris-hybrid-04

A Yaris mindkét mobilos rendszerrel jól együttműködik, ráadásul a majdnem a csúcson lévő felszereltség miatt elérhető a vezeték nélküli töltő is. A vezetőt segíti a HUD, azaz a szélvédőre vetített adatok. A mindent a központi kijelzőre telepíteni trendet is megszakította a Toyota, mert a hűtésnek és a fűtésnek meghagyták a fizikai gombjait.

menetproba-2021-toyota-yaris-hybrid-02

Az ijesztően magas számot mutató árcédula – a minden modellre vonatkozó, elszaladó autóárak mellett – a hibridhajtásnak és a magas felszereltségnek köszönhető. Igaz, így sem drágább a kocsi az egyetlen hibrid kisautónál, az egyteres kialakítású Honda Jazznél. Barátibb ajánlatot kapunk, ha egy kevésbé jól felszerelt verzióval vagy az 1,5-ös szívómotoros kivitellel (125 LE) próbálkozunk a kereskedésben. (A 75 lóerős belépőmotor leginkább a sehova sem siető, nagyon ráérősöknek ajánlott.)

menetproba-2021-toyota-yaris-hybrid-01

A hibrid rendszer friss fejlesztés, az erő az 1,5 literes, nagyon hangos háromhengeresből és két villanymotorból érkezik. A hangolásáról annyit, hogy városban szinte csak az elektromosság viszi az autót, így a fogyasztás 3,6 litertől indul, nálunk a maximum az autópályás 5,9 liter volt 100 kilométerre vetítve.

A szilárd karosszériának és a futóműveknek köszönhetően a kis Toyotával jó vezetési élményt és biztonságérzetet kap a vásárló. Ezekhez csatlakozik a tudat, hogy a lemezek alatt egy modern, hibrid technika dolgozik, amelyet kiegészít jó pár vezetési segéd. Mindezek együtt, jól összehangolva adják a Yaris igazi erejét.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 3940/1745/1500 mm

Motor: 1490 cm3 + villanymotor, 116 LE/120 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 9,7 s

Ár: 7 685 000 Ft (alapár: 6 499 000 Ft)

Tesztautó: Toyota Central Europe Kft.

 

Hasonló cikkek

Leave a Comment