Menetpróba – Peugeot e-2008 Allure

A franciák elektromos szabadidő-autóját kívülről alig lehet megkülönböztetni a hagyományos változatoktól. És lehet, hogy nem is kell, mert a „kis” SUV zöld kivitelben is nyerő.

Amikor 2019-ben piacra lépett a 2008-as, komoly méretnövekedésen esett keresztül. Ahhoz képest, hogy ez a változat is a 208-as padlólemezét használja, meglepően nagynak tűnik. A 405 literes csomagtartó és az eldöntött hátsó üléseknél is sík pakolófelület mutatja, hogy a franciák okosan tervezték meg az e-CFM padlólemezt.

Az akkucsomag másik előnye, hogy komolyat javult tőle az autó kényelme: eltűnt a szabadidő-autókra jellemző feszes rugózás. Az alacsonyra került súlypont következő velejárója, hogy a kanyarodási képességek is érezhetően jobbak lettek. A pozitív változások miatt már lehet örülni az 1500 kilogrammos önsúlynak.

A belső égésű motor helyére került a 136 lóerős villanymotor. Ezt a technikát a csoporton belül a Citroen e-C4-től kezdve sok helyen használják. A felvonultatott megoldás legfőbb előnye, hogy lehet 100 kW-os töltővel tölteni. Mivel ezeknek a töltőknek a száma itthon minimális, szerencsésebb a gyári fali töltőben gondolkodni, mert az otthon kiépített 11 kW teljesítményűvel egész jól el lehet boldogulni a mindennapokban. A gyári 230 voltos csatlakozóval persze iszonyatos hosszú a „tankolási” idő, de ezzel nem csak a Peugeot van így.

menetproba-2021-peudeot-e-2008-04

Az elektromos technika fejlettségére nem lehet panasz, mert a hőszivattyú gondoskodik az akkucsomag optimális hőmérsékletéről. Ennek köszönhetően a hűtés és a fűtés is gazdaságosan megoldható. Így az ideális tavaszi és kora őszi időszakban – amikor nem kell légkondicionálót és fűtést használni – a fogyasztás 15 és 15,5 kWh körül mozog. Ez melegben megemelkedik, az igazi izzasztó nyárban 16-17,7 között ingadozott a fogyasztás.

menetproba-2021-peudeot-e-2008-02

Ehhez a területhez kapcsolódik az autó szinte egyetlen hibája: a dögös műszerfalon csak egy szám jelzi ki a hatótávot. Ez pedig nem mindig mutat valós értéket… A probléma az, hogy az érintőképernyős rendszer sem kínál plusz lehetőséget, és nincs precíz mobil applikáció sem erre a területre. Így a nem mindig pontos hatótávjelzés sajnos belecsempészhet az amúgy is kalandos elektromos autózásba egy kis extra izgalmat.

Amibe lehet kapaszkodni, az az, hogy a 300 kilométeres hatótáv tartható, ezt lehet erősíteni azzal, ha a B állásban, erősebb visszatöltéssel autózunk. Folyamatosan. Sőt ideális időben, városban ez a távolság könnyen feljebb tornászható.

menetproba-2021-peudeot-e-2008-03

Egyébként a villanyváltozat mint autó, hozza a 2008-as minden erényét, ebbe beletartozik a dögös kinézet, a kényelem és a remek helykínálat is.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4300/1770/1550 mm

Motor: villanymotor, 136 LE, 260 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 9 s

Ár: 13 490 000 Ft (alapár: 12 900 000 Ft)

Tesztautó: Green Plan Energy Kft.

Hasonló cikkek

Leave a Comment