Versenyváltozat ─ Lotus Emira

Nagy várakozás előzte meg a Lotus vadonatúj sportkocsiját, de legalább ilyen komoly volt az érdeklődés az Emira pályamodellje iránt. Lássuk, mit hoztak ki a gyári mérnökök a különlegesség versenyváltozatából.

A GT4-es autók esetében már-már megszokott, így az Emiránál sem okoz meglepetést, hogy a kocsi megjelenése nagyon közel van az utcai modellhez: első pillantásra csak a nagy hátsó szárny, illetve az első splitter alapján lehet őket megkülönböztetni egymástól. A hajtáson nem is változtattak érdemben: ugyanaz a 3,5 literes kompresszoros Toyota-alapú V6-os került bele – itt 405 lóerős kivitelben –, amely a hátsó kerekeket hajtja.

Emellett versenyfutómű, versenyfékek, bukócsövezés és a kategóriában előírt többi biztonsági felszerelés is bekerült a GT4-esbe. A menetdinamikában az okozhat érdemi különbséget, hogy a felesleges szigetelések és kényelmi berendezések mellőzésével az autó tömege 1260 kilogrammra csökkent az utcai autó 1405 kilójáról, vagyis közel 150 kilogrammot sikerült lefaragni a gép tömegéből.

Egyelőre nehéz megjósolni, hogy az Emira mennyire lesz ütőképes a GT4-es mezőnyben, bár ha az előd, az Evora sikereit nézzük, amellyel számos nemzeti bajnokságot nyertek, vagy az Elise Kupák sikerszériáit soroljuk fel, az esélyei nem rosszak.

Az autós hírek támogatója az Aquaprofit ZRT.

Hasonló cikkek

Leave a Comment