Az első hidrogén hiperautó

Látványos formával, hihetetlen teljesítménnyel és egyedi hajtáslánccal rendelkezik a Viritech sportautója, melynek terveit Goodwoodban mutatták be a közönségnek. Az Apricale névre hallgató járművel a brit márka egy egészen új utat szeretne nyitni a nagy teljesítményű autók piacán.

Habár a világ jelenleg inkább az elektromos hajtás irányába mozdult el, van még néhány olyan gyártó, amely más alternatívákkal próbálkozik. Ilyen a Viritech is, mely az Egyesült Királyságban található bázisán egy igazán elképesztő, hidrogénnel üzemelő autót fejlesztett ki.

Az Apricale esetében igyekeztek a szemnek is tetszetős modellt alkotni, hogy a lehető legtöbb ember figyelmét vonzza be az egyedülálló alkotás, melyet vélhetőleg 2024-től kezdve gyártanak majd. Ehhez a munkához egy igazán rutinos céget kértek fel, így egy darabka olasz életérzés is került az autóba, miután a dizájnért a Pininfarina volt a felelős.

Bár a brit cég alapvetően tervezéssel foglalkozik, küldetésüknek tekintik, hogy megmutassák: mennyivel kedvezőbb lehet az üzemanyagcellás hidrogénhajtás egy ilyen hiperautóban, mint a tisztán elektromos megoldás. Mindez már a gyártó által közzétett adatokból is meglátszik, az Apricale egytonnás súlyához ugyanis ezer lóerős teljesítmény párosul, ráadásul úgy, hogy az ígéretek alapján egy töltéssel akár 800 kilométer is megtehető.

Ezen értékek elég különlegesnek mondhatók, mivel az elektromos autók esetében legalább kéttonnás tömeggel kell számolni ilyen hatótávnál. Noha ez elsőre talán hihetetlenül hangzik, semmiképp sem mehetünk el szó nélkül a Viritech szakértelme mellett, mivel a vállalat energiahordozóként a hidrogén előállításával, annak felhasználásával és tárolásával, továbbá az autóipar, a repülőgépek és a tengerészeti járművek technológiáival is foglalkozik.

Korábban már együttműködtek a BAC márkájával az e-Mono tervezése során, most viszont saját terméküket szeretnék piacra dobni, amit az előzetes információk alapján nem adnak majd olcsón. A beszámolók szerint 1,5 millió angol fontba, tehát közel 700 millió forintba kerül majd az autó, mely a Viritech szabadalmaztatott Tri-Volt rendszerét alkalmazza. A szóban forgó üzemanyagcellás készülék több száz kW teljesítmény előállítására képes és egy kisebb, valamint egy nagyobb sűrűségű akkumulátort tartalmaz.

A gyártó állítása szerint az Apricale tökéletesen kifejezi a kompromisszumok nélküli, nulla károsanyag-kibocsátású járművekbe vetett hitüket, ezért az egyre nehezebb hiperautókkal elárasztott világban elhatározták, hogy bebizonyítják, létezik egy jobb megoldás is. Ehhez a különböző szakterületeken szerzett tapasztalataikat használták fel, a hajtáslánc kifejlesztéséhez pedig a hidrogénüzemanyag-cellák és az F1 ERS-rendszere (Energy Recovery System) által inspirált akkumulátorok kombinációját használták, egy motorsport által ihletett futóművel és a Pininfarina kiváló karosszériájával ötvözve.

Hasonló cikkek

Leave a Comment