Idén lett 70 éves a Chevrolet Corvette, a márka pedig a legendás sportkocsi szülinapjára egy eddig még nem látott változattal jelentkezett. Megérkezett ugyanis az E-Ray, vagyis a legendás típus első hibrid verziója.
A legismertebb sportautók története csak akkor folytatódhat, ha modernizálják őket. Ezt a Chevrolet tervezői is tudták, ők azonban ezt képesek voltak stílusosan megoldani. Mivel az első Corvette éppen 70 éve, 1953-ban mutatkozott be, ezért 2023 elejére időzítették a legújabb variáns, vagyis az E-Ray bemutatkozását, amely több szempontból is forradalminak mondható.
Ugyan az alapokat nem a csúcsmodellnek számító Z06, hanem a Stingray felől örökölte, még ezzel együtt is az eddigi leggyorsabb szériagyártású változatról beszélhetünk 655 lóerős összteljesítményével. Ebből 495 lóerőt a 6,2 literes V8-as benzinmotor szolgáltat, míg az első tengelyen elhelyezett elektromos hajtás további 160 lóerőt adhat le egy 1,9 kWh-s akkumulátor pakk segítségével.
A hibrid hajtás mellett viszont más oka is van annak, hogy az E-Ray egyedi lett. Korábban egy Corvette sem kapott összkerékhajtást és középmotoros kialakítást, de ha ez esetleg nem lenne elég, akkor az elektromos rendszernek hála még az úgynevezett lopakodó mód is a sofőr rendelkezésére áll. Utóbbival maximum 72 km/órás sebesség mellett egy ideig akár hangtalanul is lehet haladni, ami jól jöhet az olyan helyeken, ahol nem szeretnénk zajt csapni.
Az autó ettől függetlenül nem lett visszafogott. 2,5 másodperc alatt éri el a százas tempót, és bár a végsebességről pontos adatokat nem szolgáltattak, azt tudni lehet, hogy 209 km/órás tempóval 10,5 másodperc alatt van meg neki a negyedmérföld.
A gépezet tehát brutálisan erősre sikerült, amit a méreteivel, dizájnjával és felszereltségével is igyekszik visszatükrözni, hiszen a Stingray kivitelhez képest kilenc centivel lett szélesebb, a leendő vásárlóknak pedig a karbon-kerámia fékek, a Magnetic Ride Control 4.0 futómű, valamint a Michelin Pilot Sport abroncsok is gyárilag járnak majd hozzá.
Bizonyos fokig a külső is személyre szabható lesz. Ennek érdekében összesen 14 színből lehet majd válogatni, míg az elöl 20, hátul pedig 21 colos felniket illetően egy karbon és négy különböző alumínium változat is a választék része lesz, de azokra is gondoltak, akik a versenypályán tesztelnék ezt a műalkotást. Számukra felárért ugyan, de elérhetővé tesznek egy olyan aerodinamikai csomagot is, ami alapból nem járna az autóhoz.
A Corvette E-Ray legkorábban 2024-ben érkezhet meg teljes valójában, jelenlegi áron 111 ezer dollárért, tehát átszámítva körülbelül 38 millió forintért.