Menetpróba – Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Trailhawk

Hat évvel a negyedik generáció debütálása után apró ráncfelvarrást és egy deklaráltan off-road használatot támogató felszereltséget kapott a középkategóriás amerikai terepjáró.

Az alig észrevehető botoxkezelés átdolgozott lökhárítót és hűtőmaszkot, valamint átrajzolt kerekeket és ködlámpafoglalatokat hozott a Grand Cherokee-nak tavaly. Mivel az efféle frissítőkúra időszerű és helyénvaló ennyi idő elteltével, vélhetően az esztétikumra kevésbé érzékeny, inkább terepes használatra fogékonyabb felhasználókat tartották a célkeresztben, amikor a bevált részleteket érintetlenül hagyták.

A műszaki tartalom és a külső paraméterek tehát megegyeznek a 2011-ben debütált, WK2-es kód alatt napvilágot látott modellével: a bőséges teret adó és tekintélyparancsoló befoglaló méretekhez, a hasmagassághoz és a terepszögekhez, valamint a hajtáslánc kifogástalan elemeihez nem nyúltak. Pragmatikus egyszerűséggel a meglévő öt felszereltségi szintet (Laredo, Limited, Overland, Summit és SRT) kiegészítő Trailhawk csomag jelenti az újdonságot a kínálatban, melynek tartalmával nagyobb biztonsággal abszolválható a valódi terepjárás.

menetproba-2018-jeep-grand-cherokee-03

A Limited és az Overland változatok közé pozícionált felszereltségi szint igazi hardcore terepes kiegészítőket tartalmaz: alvázvédő lemezeket az első futómű, a tank és az osztómű környékén, kevlár erősítésű Goodyear abroncsokat, valamint a zavaró tükröződéseket tompító matricázást a motorháztetőn. A Trailhawk ellátmány további ismertetőjegye, hogy minden krómozott díszítést matt fekete vagy szürke színnel helyettesítettek, ezáltal elmondható, hogy az elegancia helyett a marcona megjelenést erősítették a konszern dizájnerei.

menetproba-2018-jeep-grand-cherokee-02

Természetesen a beltérben is minden lehetséges helyen feltűnik a megkülönböztető jelzés plakett vagy hímzéses formájában, azonban az impozáns, T alakú váltókart lecserélték egy kevésbé luxust, inkább funkcionalitást sugalló kivitelűre, a Chrysler-érából örökölt többfunkciós bajuszkapcsoló pedig „újra táblát” kapott. Vannak azonban részek, melyektől nem válnánk meg soha, ilyen az öt fokozatban állítható Quadra-Lift légrugózás, a második generációs Quadra Drive összkerékhajtás, az elektromos önzáró difi, valamint a 3 literes, V6-os dízelmotor és a 8 fokozatú ZF-váltó jól összehangolt munkája.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4828/1943/1820–1972 mm

Motor: 2987 cm3, V6 turbódízel, 250 LE/4300, 570 Nm/1500

Gyorsulás (0–100 km/h): 8,2 s

Ár: 23 000 000 Ft (alapár: 19 510 000 Ft)

Tesztautó: Fiat Chrysler Automobiles Central and Eastern Europe Kft.

Hasonló cikkek

Leave a Comment