A fiatal spanyol márka formatervezői igen jól végezték a munkájukat: nagyon úgy tűnik, hogy az adott műszaki alapot ők öltöztették fel a legkívánatosabban.
Legyünk túl az elején a tesztautó problémás részein, hogy később már csak a dicsőítő szavaké lehessen a terep. Essen szó elsőre a hideg időben a kicsiny akkupakk miatt meglehetősen rövidke hatótávról, amely Budapest–Miskolc viszonylatban óvatos vezetésre kényszeríti az embert. A szabálykövető közlekedéssel és nagyon visszafogott tempóval 17-18 kWh is lehet a fogyasztás, de nekünk ezt nem sikerült produkálni.
A másik problémás területet az érintésérzékeny kapcsolók jelentik, és ugyan ez ízlés kérdése, de a kijelző menürendszerének a felépítése és a vezetéstámogatás néhány eleme sem az igazi. Maradjunk annyiban, hogy a legtöbb új autó – a hagyományos gombokkal és kapcsolókkal szerelve – egyszerűbben használható. A központi képernyő menüjével és a kezelésével is hasonló a helyzet. Szerencsére a VW konszernnél már most önkritikát gyakoroltak, és azt ígérik, belátható időn belül megváltoztatják az említett dolgokat. És akkor a pozitív élmények: a teszt alatt jól érezhető volt, hogy a Cupra Born igen sok figyelmet kapott mint a tervezési, mint a gyártási területen. Ez mutatja, hogy nem csak nekünk tetszett a hajdani Trabant-üzemekben, Zwickauban készülő spanyol autó. A külsőt látva nyugodtan lehet következtetni több villanymotorra és vad menetteljesítményekre.
A visszapillantóban észlelve a Bornt, azt gondolhatjuk, hogy igazi nagyágyú közeleg, ami partiban van a legfürgébb Teslákkal – holott a valóság egészen más. A kocsi utasterének csábító vonalakba öltöztetése is jól sikerült. Velúrbőrnek kinéző Alcantara burkolatok, jól mutató műanyagok és állítható combtámasz a főbb jellemzők. A
felsorolt dolgokat kiváló ízléssel rendezték el, ezért jó az utastérbe pillantani és beülni. A Cupra orrában nincs csomagtartó, a hátsó raktér 385 literes, alatta rejtett rekesz található, ott laknak a töltőkábelek – ami nagybevásárláson telipakolt kocsi esetében nem a legszerencsésebb megoldás. Elfektetett hátsó ülésekkel, a rakodásra alkalmas tér már 1267 literes – ez nagyon jónak számít.
A farmotor és hátsóhajtás párosa menet közben elviekben sok jóval kecsegtet, de ebből a gyakorlatban nem sok mindent lehetett megtapasztalni a Bornnál. A menetstabilizátort nem lehet kikapcsolni, a futómű az átlagosnál keményebb hangolású, a rugózás szerencsére élhető a hazai utakon. A 204 lóerő és a 310 Nm 7,3 másodperc alatt repíti százra a modellt, ami egy átlagos érték. Ez is mutatja, hogy a tesztautónkban nincs meg az az extra sportosság, ami a hagyományos hajtású Cupra modelleket jellemzi.
Hossz/szél./mag.: 4322/1809/1540 mm
Motor: villanymotor, 204 LE, 310 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,3 s
Ár: 19 715 000 Ft (alapár: 19 100 000 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária