A tisztán elektromos autóknál kialakuló árháború kihatással lehet a tölthető hibridek forgalmára is. Ezért a vásárlók kivárásra is játszhatnak – ez pedig fontos szempont egy olyan autó piacra dobásánál, mint az új PHEV Kuga.
A sportos külsőbe csomagolt, elsőkerék-hajtású, tölthető hibrid modell azoknak ideális, akik nem akarnak kiszolgáltatottá válni a töltőhálózattól, de mégis szeretnének zölden és takarékosan közlekedni. Őket célozza meg a feltöltött állapotban közel 60 kilométeres kibocsátásmentes kilométert garantáló szabadidő-autó. Ekkor – ahogyan a reklám ígéri – a fogyasztás valóban bemehet 3 liter alá. Ha hibridként használják az 1844 kilós autót, akkor a téli „étvágy” sok városi használattal viszont már 5,5-6,5 liter körül alakul. Pozitívum, hogy lejtős utakon és más helyzetekben könnyen lehet extra energiát összeszedni, majd felhasználni a megtermelt áramot. Kiismerve a technikát és a visszatöltés erejét állítva jól lehet spórolni az üzemanyaggal, közben nem kell félni a 14,4 kWh-ás akku lemerülésétől: így lehetne leírni a Kuga PHEV életérzést.
A vásárlói dilemmát árnyalhatja a házon belül elérhető hibrid testvérmodell, amivel szintén lehet kiváló fogyasztási adatokat produkálni. Ez a típus olcsóbb, ráadásul nála nem kell a töltéssel bajlódni. Hogy a vásárló élete se legyen egyszerű, számoljunk persze azzal is, hogy a nyilvános töltőoszlopok áramszámlái az egekbe ugrottak… Ez a döntésben annyit segíthet, hogy aki otthon vagy a munkahelyén tudja tölteni az autóját, az jár jelenleg a legjobban.
Aki környezetbarát autókban gondolkodik, annak az előbb felsorolt dolgokat kell átgondolnia, és főképp átszámolnia. A Kuga tölthető hibrid kivitelét mi mindenesetre mindenképpen ajánlani tudjuk.
Hossz/szél./mag.: 4614/1883/1661 mm
Motor: 2488 cm3 + villanymotor, 225 LE/, 220 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,2 s
Ár: 20 900 000 Ft (alapár: 18 730 000 Ft)
Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.