A kompakt Audi legújabb generációja megtartotta az elődje klasszikus értékeit, de modern technikát és high-tech felszereltséget kapott. A fogyasztása miatt nem érdemes elvetni a dízelt, amivel az A3 Sportbacket vezetni sem utolsó.
Nem most szakít a bevált formavilágával az Audi, az új A3 dizájnja az elődje evolúciójával született, de a legapróbb részletéig alaposan kidolgozták. Az élesebb vonalakkal, szélesebb hűtőmaszkkal és jellegzetes fényszórókkal az Audi kompaktja még menőbb stílusú lett, főleg az S line csomaghoz adott nagyobb légbeömlős lökhárítóval, a 18 colos könnyűfém kerekekkel és a kiváló erejű mátrixfényszórókkal. Az elődjénél három centivel lett hosszabb, de a térkínálata nem sokat változott, ami azt jelenti, hogy négyen kényelmesen elférnek benne, a hátul ülőknek szellőzőnyílás és USB töltő is jut. A csomagtér is maradt 380 literes, szépen kárpitozott és szabályos alakú, dupla padlóval és három részre osztva dönthető támlával lehet kihasználni a kapacitását.
A sofőr környezetében előtérbe kerültek a képernyők, széria a kormánykerék mögötti 10,25 colos műszeregység, amit két oldalt szellőzőnyílásokkal vettek körbe, és ezzel a házon belüli Lamborghini sportautóit idézik. Az infotainment alapból 10,1 colos, felárért 12,3 colos kijelzője érintőképernyő lett, és igényesen a műszerfalba simították. A modern technológiát kihasználva a váltókar már csak egy billenőkapcsoló, mellette öblös tálcát találunk a telefonunknak, és a hangerőt tekerőgomb helyett egy érintőfelületen állíthatjuk. A világítás érintőkapcsolós lett, a kormánykerék küllőin viszont megmaradtak a hagyományos kapcsolók.
A kínálatban mild hibridet, plug-in hibridet és földgázüzemű modellt is találunk, de az Audi nem mondott le a dízelmotorról, hanem tisztábbá tette azt. A márka új típusjelölési rendszerében a 35 TDI elnevezés mögött a kétliteres turbódízel 150 lóerős változata található, ami optimális ehhez az autóhoz. A hétfokozatú duplakuplungos váltója mindig időben kapcsol, az S line csomaghoz tartozó feszesebb, másfél centivel alacsonyabb, hátul is multilink felfüggesztéssel, a precíz kormányzásával és az elődjénél alacsonyabb súlypontjával a hétköznapi utak során is élmény vezetni. Az Audi a vezetési asszisztensek terén is példát mutat, kifinomultan tartja a sávot és a távolságot, számunkra már kevésbé releváns, hogy akár 210 km/óráig teszi ezt. A fogyasztása pedig egyenesen hihetetlen, egy országúti túrán 4,5 litert kért száz kilométeren, de városban és autópályán sem ment 6 liter fölé az érték. A dízel A3-mal még mindig kényelmesebben lehet takarékosan autózni, mint a plug-in hibridekkel, és az egy tankolással elérhető 1000 kilométeres hatótávja is figyelemreméltó.
Műszaki adatok
Hossz/szél./mag.: 4343/1816/1449 mm
Motor: 1968 cm3, 150 LE (3000–4200/min), 360 Nm (1600–2750/min)
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,3 s
Ár: 17 700 000 Ft (alapár: 10 487 000 Ft)