MENETPRÓBA – Audi e-tron és új Audi Q3

170 km-t tettünk meg az új, tisztán elektromos hajtású e-tronnal és a vadonatúj Q3-mal, az Audi Magyarország szervezésében. Katartikus élményekkel gazdagodtunk.
AUDI e-tron
Az autó kinézetében némileg visszafogottabb módon köszönnek vissza a Q8-as rajzolatai. Ettől függetlenül a kinézete igencsak tekintélyt parancsoló.
A megjelenését a mostani trendeknek megfelelően a fények játéka koronázza meg, különösen az autó hátulján, ahol egy széles led primza világítás vette át a hátsó világítás szerepét, a féklámpákhoz rendkívül harmonikusan igazodva.
Ahogyan az várható volt, a beltér elképesztően futurisztikus és egyben prémium. Tágasságra nem lehet panasz.
A középkonzol alsó traktusában a Q8-ban megismert érintésérzékeny klímavezérlő paneljével találkozunk, amit a haptikus visszajelzésnek köszönhetően egyszerű és kellemes használni.
Fizikai tekerőgombot nagyon ne keressünk már ebben a modellben se, de szerencsére az audiorendszer hangerő állító gombját még el tudjuk érni hagyományos módon.
Az autót országúti körülmények között vezettük, ami a tisztán elektromos autók kompromisszumos “terepe”, ha a hatótáv oldaláról közelítjük meg a kérdéskört.
Papíron 400 km-es hatótávot hirdetnek, az induláskor 320-at írt ki a rendszer.
Mint minden elektromos meghajtású autónál a gyorsulásérzet brutális, de az e-tron esetében szinte űrhajó szerű érzésünk volt, ami a sokadik kigyorsítás után okozott némi gyomorproblémát 🙂
Az autó 402 lóerős és maximálisan 664Nm leadására képes. Tengelyenként van 1-1 elektromotor az autóban, amiknek a hűtését volt a legnagyobb kihívás megoldani az Audinál.
A Le és Nm számadatok megadása egyébként nem teljesen pontos, hiszen az elektromos autó esetén a teljesítmény függ a túlmelegedéstől is, tehát vannak például 10-30 másodpercre megadott értékek. Ezt úgy kell elképzelni, hogy mikor előzni készülünk normál vezetési stílust követően, akkor, ha 10 másodperc alatt befejezzük az előzést (ami igencsak életszerű), akkor a 10 másodpercre megadott forgatónyomatékot megkapjuk garantáltan, ám ez után a túlmelegedést elkerülve a rendszer leveszi a teljesítményt.
Az autó önsúlya 2560 kg, ami egy óriási számérték. Ezt az autó mozgásán nagyon érezni mind megálláskor mind pedig rugózáskor..
Összegezve futurisztikus “elmebetegséget” sugároz az autó, ami kétségtelenül fertőz és amennyiben a töltési idők és lehetőségek drasztikusan javulnak, komoly célközönsége lehet az e-tronnak. Büszke úttörője lehet az Audi az elektromos autózásnak, ezzel a modellel.
Műszaki adatok, AUDI e-tron
Hossz/szél./mag.: 4880/1930/1540 mm
Motor: elől: 135 kilowatt, hátul 165 kilowatt, 408 LE, 667 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 5,8 s / Quattro: 4,6 s
Ár: induló, alapár kb. 28.000 000 Ft
Tesztautó: AUDI Magyarország
Audi Q3  
Az e-tron kivesézése után átültünk a vadonatúj Q3-ba. Azt képzeltük kívülről, hogy lelohasztó lesz az élmény, de nem ez történt.
Lehet, hogy az én énképemmel van baj, de bizony a Q3-ban sokkal jobban otthon éreztem magam, mint az e-tronban. Lehet, hogy tudat alatti folyamatok zajlottak a fejemben, de bizony azt éreztem, mint aki maratont futott és a végletekig kirángatták a komfortzónájából, aztán megpihent és újra nekivágott a Margit-sziget körnek. Aztán jött a meglepetés, ugyanis lehet azt a szigetkört időre is lefutni. A Q3-assal lejőve a visegrádi Fellegvár szerpentinjén hagyományos, igazi autós élményekkel töltött el és ennek nem az volt az oka, hogy végre bőg nekem az 1.5 TFSi,  hanem az, hogy 2,5 tonna helyett végre egy emberibb, másfél tonnás autóban ültem, ami alatt történetesen a kategória egyik legjobb futóműve van. Ezt éppen bizonyítani is tudta, a fizikát meghazudtoló, de teljesen biztonságos kanyarvételi sebességeivel és végre egy olyan fékpedál nyomásérzettel, ami nem azt tudatja velem, hogy a világ összes szervóját beletették és még így sem hajlandó nekem szót fogadni, hanem végre természetéből fakadóan úgy lassul, ahogy szeretném és ahogy azt kell.
A start-stop rendszert nem szeretem általánosságban sem, de a turbós motoroknál aztán a sok-sok érv mellé még beköszön néhány érv amellé, hogy a biztonsági öv bekapcsolását követően automatikus mozdulat legyen a rendszer kikapcsolása. Az Audinál is természetesen leáll a motor, attól függetlenül, hogy én “laikusként” úgy érzem, hogy nem kéne. Viszont ezt követően még egy 1 mm-es kormánymozdulatra is újraindul, ami teljesen érthetetlen. Emiatt 80 km-es táv alatt 5-6 olyan indokolatlan leállás és indítás következett be, amit nem szerettem volna, értsd, ha már leállt, hát jó, álljon, aztán véletlen megmozdult a kormány és már indult is vissza 1 mp múlva. (szegény)
A Q3 a kategóriában kellően tágas, a beltérnek az utasra gyakorolt közérzet javító elemei tökéletesen működnek. Könnyen “adja el” magát magasabb kategóriából átülő embereknek is.
Műszaki adatok, AUDI Q3
Hossz/szél./mag.: 4384/1856/1616 mm
Motor: 1498 cm3 TFSi , 150 LE, 250 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,6 s
Ár: kb. 12 500 000 Ft
Tesztautó: AUDI Magyarország

Hasonló cikkek

Leave a Comment