Menetpróba – Ford Puma ST-Line 1.0 EcoBoost mHEV

Az új, kisméretű szabadidő-autó a kék ovál idei nagy dobása lehet. A dögös kinézetű, egyesek szerint Porsche Macan-arcot kapott SUV tervezői számtalan jó ötlettel rukkoltak elő. A különlegességet az elsők között sikerült kipróbálnunk.

Az autós divat változását jól mutatja, hogy az 1997–2002 között gyártott tetszetős piciny kupé neve ma már egy szabadidő-autón szerepel. A Puma persze ma ismét egy kisebb méretű járművet jelöl, amely szintén a Fiestán alapul, de a hasonlóságok ezzel véget is érnek.

A crossover abban az időszakban érkezik a piacra, amikor a legjobban növekvő kompakt SUV kategória kezd telítődni. Ezért az eddig bevált fordos ütőkártyák – a kiváló vezethetőség, az élénk motorok, a jól kapcsolható váltó és a remek csomagolás – már nem biztos, hogy elegendőek a sikerhez.

Szükséges valami plusz, ami a fentieket megfűszerezi. Ez a Pumánál a 465 literes csomagtartó és jó adag praktikum. A kategória átlagánál nagyobb raktér a hátsó ülések eldöntésével 1216 literre bővíthető.

menetproba-2020-ford-puma-04

A két szintben állítható csomagtartó padlója alá MegaBoxot rejtettek, amely mosható, lefolyóval rendelkező pakolóhelyet jelent. Az „áldozat” az amúgy is egyre kevésbé alkalmazott pótkerék, amit kiválthat az erős oldalfalú gumiabroncs és a defektmentesítő hab. A helyére 80 literes tároló került (763 x 752 x 305 mm). Ez a balesetkor az energia elnyelésében is szerepet játszó erős műanyag doboz, de ide lehet pakolni a megfogott halakat, a koszos túracipőt és lehet benne kisebb termetű kutyát is fürdetni. Költöztetéskor is jól jön ez az extra tér, például magasabb tárgyak szállításánál használhatjuk ki a legjobban, mert akár a 115 centis szobanövényeket is elnyeli.

menetproba-2020-ford-puma-02

A szabadidő-autó 146 milliméterrel hosszabb az egykori kisautónál, széltében pedig 71 mm az eltérés. A megjelenésbeli különbség viszont szavakkal leírhatatlan

Ami a vezethetőséget illeti: a Fiesta alap itt is működik, ha az ezres, háromhengeres motor hangjával megbarátkozik valaki, akkor meg lesz elégedve a lágy hibrid rendszerrel megtámogatott erőművel. Itt az eltérés a megszokottaktól, hogy a generátor/önindító egység (ISG) már 10-15 km/órás tempónál leállítja a motort. A bekapcsolás szinte észrevétlenül történik, persze villámgyorsan. A bevetett technika 8 literes átlaghoz segítette az elsőkerék-hajtású autót. A kiváló összképet legfeljebb a keményebb rugózás kuszálhatja össze, mert ez ugyan az ST-Line felszereltséggel jár, de a menetkomfortot nem a legjobb irányba befolyásolja.

menetproba-2020-ford-puma-03

Mindent összevetve kijelenthető, hogy élvezetes a Puma volánja mögé ülni, kifejezetten meglepett bennünket a „városi gombóc”, biztosak vagyunk benne, hogy a járvány ellenére is sokan kedvet kapnak a különlegességhez.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4186/1750/1537 mm

Motor: 999 cm3, 155 LE/6000, 240 Nm/1750

Gyorsulás (0–100 km/h): 9 s

Ár: 9 685 000 Ft (alapár: 5 590 000 Ft)

Tesztautó: Ford Vagép, Miskolc, tel.: 46/502088

Hasonló cikkek

Leave a Comment