Menetpróba – BMW X1 xDrive 25e

A bajor prémiumgyártó a legkisebb szabadidőautójának zöld változatát még az árazásával is népszerűsíti. Így lehet igazán a vevőket az aktuális divat irányába terelni!

Ahhoz képest, hogy a tölthető hibridek – elméletileg – hidat képeznek az elektromos autók és a hálózatról nem tankolható hibridek között, a felhasználók egészen máshová helyezik a hangsúlyt. Leginkább abban az esetben, ha a tulajdonos nem tölti a járművet, ami sajnos jellemző a többségre.

A kis BMW SUV árammal feltöltve 50 kilométeres hatótávú villanyautóként használható. A hátralévő másik félszázon pedig minimális óvatoskodással összehozható a 2,5-3 literes fogyasztás. Így meg lehet közelíteni az idealisztikus, 1,7-1,9 literes gyári fogyasztási értéket (WLTP).

Ha kifogynak az elektronok a bruttó 10 kWh-s akkumulátorból, akkor 6-6,5 literes fogyasztást produkál a jól felszerelt tesztautó. Az összkerékhajtásról a hátra szerelt villanymotor gondoskodik. Elől a Minikben is használt 1,5-ös, háromhengeres dolgozik, melynek a hangját jól elszigetelték az utastértől.

IMG_20210118_095231_resize

Ha valaki hozzájut egy ilyen BMW-hez, érdemes használni a felkínált hajtásprogramokat, mert elektromos módban például nagyon jól működik az X1. Akit ez nem érdekel, az maradhat az Auto eDrive módnál, ahol számítógép választja ki, hogy miként működjön az autó. Látszik a rendszeren az összehangoltság és az, hogy a bajorok nem ma kezdték a hibrid fejlesztését.

A környezet óvása természetesen nem csak előnyökkel jár: a csomagtartó mérete az 55 literes térfogatvesztés után már „csak” 450 literes. Ennél fájóbb, ha nem töltik az autót, mert így feleslegesen nőtt az X1 tömege 1820 kilóra.

3Y0A8397_resize

Tesztautónk okos zöld megoldást jelent, de az eredeti cél csak akkor működik, ha otthon vagy a munkahelyen hálózatra kötjük az autót

A vevők elektromos hajtás felé történő terelése az árazáson is visszaköszön. Ez nem csak a reális feláron látszik, ami elválasztja a zöld X1-et a jobban felszerelt hagyományos modellektől. Az igazi huncutság ott érhető tetten, hogy az alacsony felszereltségű belépőmodell átlagos márkáktól is tud vevőket elhalászni. Ugyanis az ilyen tudású tölthető hibrideknek máshol is megkérik az árát.

A BMW-séget, a jó vezethetőség, a 6,9 másodperces százra gyorsulás és a 193 km/órás végsebesség biztosítja, az utóbbit nem próbáltuk ki. A felszereltségre és az autó méretére sem lehet panasz, így a megcélzott közönség – a saját maga megnyugtatására – lelkesen használhatja a zöld SUV-t. A célkeresztbe leginkább a tehetős hölgyek és anyukák kerültek, akik a városban ki tudják használni az X1 mozgékonyságát és a még ingyenes parkolást.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4447/1821/1598 mm

Motor: 1499 cm3+villanymotor, összteljesítmény: 220 LE/385 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 6,9 s

Ár: 17 817 000 Ft (alapár: 13 957 000 Ft)

Tesztautó: BMW Magyarország Kft.

Hasonló cikkek

Leave a Comment