Menetpróba – Jeep Renegade 1,3 T 4xe PHEV Trailhawk

Az Olaszországban, a testvérmodelljeivel egy gyártósoron készülő amerikai városi terepjárót is elérte a zöldhullám. A legerősebb, legnagyobb hatótávú és a legjobb terepképességű kivitelt teszteltük.
A Jeepnek is muszáj teljesítenie a kiszabott CO2-es kvótát, ennek az elérése pedig nem megy a tölthető hibridek nélkül – de ez csak a kezdet, hiszen a tengerentúlon már készül a Wrangler teljesen elektromos kivitele is… Szóval változik a világ.

Az újdonság a szögletes külsejével, a nyomatéksokszorozót tartalmazó hajtásláncával és a valós terepképességeivel egész jól kilógott az átlagos városi SUV-k közül. Most ez a négyzetre emelkedett, mert a tölthető hibrid is elérhető a felezővel, ami még különlegesebbé teszi az (eredetileg) amerikai autót.

nyolczasfoto-3338_resize

A hátsó hajtást elektromos motor biztosítja, ezért a kis Jeep nélkülözi a kardántengelyt. A hibrid rendszernél lehet erősíteni a visszatöltést (B állás), ezen felül elérhetők az elektromos hajtáson belül is különféle választási lehetőségek. Például lehet tartalékolni az áramot a nulla kibocsájtást igénylő városi szakaszokra. Ezt tetézi, hogy megmaradt a terepes mód, benne a homok, hó és egyéb állásokkal.

nyolczasfoto-3355_resize

A Renegade 2014-ben lépett a városi telekjárók piacára és 2018-ban kapott egy nagyobb frissítést. Mostanság érkezett a szalonokba a tölthető hibrid, amely 190 és 240 lóerős összteljesítménnyel érhető el

Az elektromos hatótáv 50 kilométer, ezért annak érdemes gondolkodnia a modellben, aki otthon és a munkahelyén is tudja tölteni. Így félszáz kilométeren, nulla kibocsátással lehet közlekedni. Miközben nincs hatótávpara, mint a villanyautóknál. Ha csak hibridként használják, és minimálisan töltik – ahogy mi is tettük, – akkor vegyes üzemmódban 6,5-7 literes fogyasztással lehet számolni.

nyolczasfoto-3397_resize

A rendszer jól működik, szokatlan úgy közlekedni a Jeeppel, hogy a fülkében teljes a csend. A váltás egyik üzemről a másikra kevésbé kifinomult, a mérce a műfajban a Mitsubishi Outlander PHEV és a Kia Niro PHEV, ahol alig észlelni a váltásokat az üzemmódok között.

A műszerfal megalkotásánál maradtak a márkánál bevált egyszerű és praktikus elveknél, azaz nem telepítettek minden funkciót a középkonzolra. Könnyű a menürendszer kezelése, az anyagminőség pedig átlagos. A csomagtartó 330 literes, amiből a két töltőkábel még elvesz némi helyet.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4236/1805/1692 mm

Motor: 1332 cm3+villanymotor/ 3600, 240 LE

Gyorsulás (0–100 km/h): 7,2 s

Ár: 13 930 000 Ft (alapár: 12 365 000 Ft)

Tesztautó: FCA Central and Eastern Europe Kft.

Hasonló cikkek

Leave a Comment