Menetpróba – BMW 530d Touring Xdrive

A bajor üzleti autó legfrissebb kivitele megmutatja, hogy felesleges temetni a dízeleket és a kifinomultságot. Aki az eleganciát és a praktikumot keresi, annak náluk nagyon is érdemes körülnéznie.

A BMW aktuális ötös szériája 2016-ban lépett színre, és miután a típus modellciklusának a felénél jár, megkapta az ilyenkor szokásos frissítést.

Akadhat, aki hiányolja, de a konzervatívabb márkarajongók feltehetően üdvözlik, hogy a ráncfelvarrott verzión még nem jelent meg a figyelemmágnesként működő, erősen eltúlzott nagyságú hűtőmaszk. A matt fémbetétek, a bőrök (nappa), a minőségi műanyagok és az elsőosztályú kialakítás igen esztétikus belsőt eredményezett. Szerencsére nincs semmi csillogást és feltűnést biztosító kristályüveg vagy króm díszítés. Megmaradt a sofőr felé fordított műszerfal, a kiválóan kezelhető iDrive rendszer és a pazar kényelem. Mindez nyakon öntve a használhatósággal, a legújabb vezetési segédekkel, térrel és a hathengeres dízel erőtöbbletével.

A méretekből adódik, hogy a raktérre sem lehet panasz: 560 liter áll a csomagok rendelkezésére. Akinek ez sem elegendő, annak a hátsó ülések eldöntése után 1,7 köbméter áll a rendelkezésére.

IMG_20210112_100347_resize

A tesztautó árán felesleges hüledezni, a német prémiumliga sosem volt olcsó. Főleg ebben a méretosztályban, hathengeres motorral és extrákkal dugig pakolva

Az elektromos- és hibridláz közepén a hathengeres dízelt lágy hibriddé varázsolták az önindítót és a generátort egybegyúró alkatrésszel. A 11 plusz lóerőt biztosító technikának köszönhetően autópályatempónál is le tud állni a motor. A jó hangú hathengeres a testes és nehéz autót kiválóan megmozgatja. Hogy ne váljon gumifüstté vagy a kipörgésgátló áldozatává a kövérgáz, a 650 Nm mind a négy keréken keresi a tapadást.

A legjobb fogyasztást természetesen a települések közötti utakon és a betartott autópályatempónál mértük. Ilyen körülmények között még 6 liter alá is levihető a fogyasztás. Ezt az értéket általában túlszárnyaltuk, mert városban inkább 8,5 liter körüli átlagot produkál az üzleti autó.

6P7A8723_resize

Aki esetleg tart az ötméteres hosszúságtól, annak nem kell félnie: az összkerékkormányzás és a futómű csodákat tesz parkoláskor és a szűk kanyarokban is. Ezért sem unalmas az 530d vezetése, ami ráadásul a merészebb menetállásokban elhiteti a sofőrrel, hogy sportkocsiban ül.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4963/1868/1498 mm

Motor: 2993 cm3, 286 LE/ 3600, 650 Nm/1500-2500

Gyorsulás (0–100 km/h): 5,4 s

Ár: 31 993 000 Ft (alapár: 19 269 000 Ft)

Tesztautó: BMW Magyarország Kft.

Hasonló cikkek

Leave a Comment