Menetpróba – Audi Q7 60 TFSI e quattro S-Line

A bajor gyártó testes tölthető hibridje briliáns tükörképe a környezetvédelmi intézkedéseknek és a hozzájuk idomuló autóiparnak. A 2460 kilós zöld modell 5,7 másodperc alatt van százon és jogosult a zöld rendszámra.
Egyre többször kerül szóba, hogy a zöld rendszámok terén rövidesen változás történik. A hírek szerint a tölthető hibrideknél a kedvezményekre jogosító rendszám csak a kisebb teljesítményű, valóban zöld típusoknál lesz elérhető. Így tesztautónk a jövőben nagy valószínűséggel nem lesz jogosult az ingyen parkolásra és más kedvezményekre. Persze ez azért senkinek nem szabja majd kedvét, hogy az Audi egyik zászlós SUV-jába üljön…

Ha már a Föld megmentésével kezdtük, maradjunk is a témánál: a Q7-ben az egyik lehetőség a takarékosságra a 17,3 kWh-ás akku töltése. Ami elviekben 48, a gyakorlatban 35-40 km körüli elektromos hatótávot biztosít. Elektromos módban nagy élmény közlekedni a teljesen csendes, de lassú tempónál fura figyelmeztető hangot adó ötméteres autóval. Ha azonban üres az akku, akkor átlagos vezetéssel könnyen 10 liter fölé tornászható a töltött állapotban 3-4 literes fogyasztás.

menetproba-2021-05-audi-q7-03

Indítás után nem varázsol el azonnal a műszerfal, a navigáció indítása például hosszú másodperceket vesz igénybe

Ha valaki használja az Eco módot, akkor jobban ki tudja használni a 25 kW-os, azaz rendkívül erős motorfékes visszatöltést. Ezzel a technikával, dimbes-dombos környezetben könnyedén össze lehet szedni 8-10 kilométer elektromos hatótávot. A gázpedálon megjelenő rezgés pedig figyelmeztetés: az elektronika jelez, hogy lejtő következik vagy kanyargós rész, ezért le lehet lépni a gázról. A kérdés már csak az, hogy ezeket a jól működő zöld technikákat használja-e a tulajdonos.

Ami az autó minden más tulajdonságát illeti: a Q7 ráncfelvarrást kapott kivitele előtt kalapot kell emelni, még akkor is, ha akadnak szokatlan dolgok, amelyek csak egy bizonyos vevőkört lelkesítenek: ilyen például a mind a négy ajtónál a talajra vetíthető Audi karikák hada.

menetproba-2021-05-audi-q7-02

A friss Audiban zseniálisak a felvonultatott megoldások, ráadásul a Q7 remek fogyasztást is produkálhat, miközben közel 2,5 tonnás

Az S-Line felszereltség az utastérben a lapos aljú kormányról, a sportülésekről és az Alcantara betétekről könnyen felismerhető. A vezető előtti 12,3 colos műszerfal kiválóan személyre szabható és remek felbontású. Itt is megjelent a Range Rover Velarban és a Q8-ban használt két képernyős középső műszeregység. Ennek az a hátránya, hogy az alsó, érintésre érzékeny felületen, a „gombok” nyomkodásakor mindig oda kell figyelni. Az utastérben alkalmazott fekete zongoralakk pedig nagyon gyorsan tele lesz ujjlenyomattal és porral – persze csak ha mindezt hagyja a tulajdonos.

A Q7-esben kétség sem férhet ahhoz, hogy fejedelmi a tér és a kényelem, ráadásul hátul az üléseket lehet önállóan előre-hátra mozgatni. A tölthető hibrid technika hátránya, hogy ezzel a hajtással, csak ötüléses kivitelben kapható a Q7. A klíma négyzónás, fura, hogy hátra csak 12 voltos csatlakozó került, két USB portnak jobban örültünk volna.

menetproba-2021-05-audi-q7-04

Mindazonáltal erős túlzás volna egy közel 40 milliós autóra olyan végkövetkeztetést mondani, amely nem arra lyukad ki, hogy szívesen elvezetné bárki ezt a modellt élete következő 5-10 évében. Mi is így érezzük…

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 5063/1970/174 mm

Motor: 2995 cm3, + villanymotor, 462 LE/720 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 5,7 s

Ár: 37 529 000 Ft (alapár: 30 199 330 Ft)

Tesztautó: Porsche Hungária

Hasonló cikkek

Leave a Comment