Menetpróba – Land Rover Defender 110 240D

Az angol terepjáróikon rendkívüli egyszerűsége már a múlté. A mérnökök igen átgondoltan tervezték meg az utódot, amely rettentően különlegesre sikerült, így ugyanúgy lehet rajongani érte.
A Land Rover Defender Európában egyetlen hasonló múltú és kaliberű konkurenssel rendelkezik, ez pedig a Jeep Wrangler. Árban fölötte helyezkedik el a Mercedes G, alatta pedig a Suzuki Jimny. Az említett típusok mind klasszikusokká váltak, közös bennük, hogy a modern utódaik is jól használhatók terepen. Fontos szereplője még a piacnak a Toyota, amely a direkt Afrikának, Ausztráliának és a Közel-Keletnek készült Landcrusier típusaival szép csendben meghódította az említett piacokat, de ez egy másik történet.

A leglényegesebb dolog az új Defenderrel kapcsolatban, hogy az újdonság kinézete, modern vonalai, már-már luxusmodellekre hajazó megjelenése ellenére kiváló terepjáró, el sem hinné az ember, de árkon-bokron keresztül is lehet vele közlekedni. Mindebben nagy segítség a 291 milliméteres hasmagasság és a légrugós, állítható magasságú futómű. A terepjárásban a hardvert a független futóművek mellett a ZF 8 sebességes automatája, a zárható középső és hátsó differenciálok jelentik. Mindez nyakon öntve számtalan vezetéssegéddel és az autó orrán, hátulján fellelhető kamerákkal. Az autó tetején, a cápauszonyba ágyazva például egy olyan elektromos visszapillantó kapott helyet, amelynek széles és tiszta képét a belső tükör közvetíti, ha kívánjuk – márpedig ki ne kívánná az ilyen extrát… Az izgalmas ebben a tradicionális-modern mixben az, hogy az említett dolgok jól összecsiszolt rendszerként működnek.

menetproba-2021-land-rover-defender-03

A belső tér is luxusmegoldásokat tartogat, a piciny váltókar mellett majdnem minden érintéssel, digitálisan állítható

Akinek a hobbija vagy a munkája igényli a terepképességgel rendelkező autót, az gyorsan szerelembe tud esni az angol legendával. Az autó tetején akár sátrazni is lehet, mert álló helyben 300 kiló a lemez terhelhetősége, könnyű takarítani a belsejét, és hatalmas a fülke térkínálata. A 110-es, azaz a hosszabb kivitel ötüléses verziójának 1075 literes a csomagtere, amely kétüléses állapotban 2380 literesre bővíthető – így már akár világgá is mehetünk a Defenderrel.

Az öt métert meghaladó hossz és a kétméteres szélesség amúgy tekintélyt parancsoló. Ugyan a XX. századba visz vissza bennünket, de fontos tudni, hogy a sok kényelmi extrának is köszönhetően a D7x elnevezésű alumíniumból készült autó 2323 kilót nyom a mérlegen – így a fentiek miatt turbódízel motorral a legideálisabb alkalmazni.

menetproba-2021-land-rover-defender-02

A remek terepképességek mellett a Defender nagy fokú használhatósága és az autó kívánatos csomagolása egy nagyon szerethető és dögösen kinéző terepjárót eredményeznek

Ekkora test 9,1 másodperces százra gyorsulása kívülről egy bevadult orrszarvú rohanásának tűnik. A turbódízel jól végzi a munkáját, városban valamivel 10 liter fölötti fogyasztással lehet számolni. Autópályán ez lecsökken 9 literre, a legjobb értéket a települések között mértük, ott 8 literre is leszorítható az étvágya – ilyenkor mókás látni az alsó tartományból alig kimozduló fordulatszámmérőt.

Nagyon nem nehéz beleszeretni az új Defenderbe, amely mellett az előd múzeumi darabnak tűnik. Szép dolog a tradíció, de a vásárlók a modern megoldásokat és a kényelmet keresik, ennek az igénynek pedig maximálisan megfelel az újdonság.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 5018/2008/1967 mm

Motor: 1999 cm3, 240 LE/4000, 430 Nm/1300

Gyorsulás (0–100 km/h): 9,1 s

Ár: 28 606 394 Ft (alapár: 21 525 000 Ft)

Tesztautó: WAE Kft.

Hasonló cikkek

Leave a Comment