Menetpróba – Hyundai i20 N 1,6 T-GDi

A szigorodó környezetvédelmi rendelkezések miatt egyre kevesebb valódi sportmodellt dobnak piacra az autógyártók, a koreaiakat azonban ezúttal nem befolyásolták a trendek: elkészítették a szinte konkurencia nélküli hot hatchüket.
Az egyre jobban erősödő zöldhullám és a forint gyengélkedése miatt az egekig felkúszott autóárak között már alig tűnik fel a márkák kínálatában egy 8 millióba kerülő kiskocsi. A Hyundai különlegessége azonban kilóg a sorból: a piacra dobott újdonság egy a WRC-sikerek hullámait meglovagolni szándékozó, négyhengeres turbómotorral szerelt sportmodell.

Az autópiaci helyzet mostanság annyira komoly, hogy szinte biztosan kijelenthető, más gyártó nem rukkol elő hasonló modellel – így tulajdonképpen az i20 N sikere előre borítékolható. Ráadásul nem csak azzal tudják bíztatni a majdani vásárlókat a kereskedések, hogy egészen egyedi autót kapnak a pénzükért, hanem szinte feltétel nélkül megbízhatnak a technikájukban is, hiszen ötéves garanciát adnak rá, kilométer korlátozás nélkül…

menetproba-2021-hyundai-i20n-03

A menetprogramok mellett még számtalan olyan beállítási lehetőséget kínál a Hyundai-elektronika, amelyeket például csak pályán lehet kihasználni és érdemes próbálgatni

A másik dolog, ami garanciája az i20 N sikerének, az a hétköznapi használhatóság. A kocsi marcona megjelenése ellenére a rugózás például nagyon messze van a kőkeményre tervezett karakterisztikától, és kiváló társ tud lenni egy családi kirándulás vagy bevásárlás során is.

Ha úgy döntünk, hogy nekünk azért inkább a versenyautós feeling fog majd tetszeni, a nagyon jól kapcsolható, hatsebességes kézi váltó mellé érdemes az extralistából kiválasztani a részlegesen önzáró differenciált. Az mLSD néven futó kiegészítő Torsen rendszerű differenciálmű, és olyan tapadást és semleges kanyarvételi tulajdonságokat biztosít, ami előtt minden forgalmi helyzetben fejet kell hajtani.

menetproba-2021-hyundai-i20n-02

A környezetvédelmi intézkedések annyira szorongatják a gyárakat, hogy sorra szüntetik meg a rétegmodelleket és az erősebb változatokat, az utódok pedig újabban csak kívülről tűnnek erősnek. Az i20 N szerencsére nem ezt a trendet követi

Persze legbiztonságosabban a versenypályán lehet kipuhatolni az újdonság határait, de egy átlagosnál kanyargósabb úton is nagyon élvezetes vezetni az i20 N-t. A remekül tapadó gumik és a futóművek teszik a dolgukat, a zenei aláfestést a durrogó kipufogó adja. A kormány közvetlen, a motor jól bírja a forgatást és az alsóbb fordulatszám-tartományokból is gyorsan pörög fel. A kis gyöngyszem vezetése kiváló szórakozás, amelyhez jön az a tudatalatti információ, hogy az ilyen egyveleg a közeljövőben szinte elérhetetlen lesz, a távoliban pedig biztosan.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4075/1775/1440 mm

Motor: 1598 cm3, 204 LE/5500–6000, 275 Nm/1750–4500

Gyorsulás (0–100 km/h): 6,2 s

Ár: 7 900 000 Ft (alapár: 7 900 000 Ft)

Tesztautó: Hyundai Holding Hungary Kereskedelmi Kft.

Hasonló cikkek

Leave a Comment