Audi Q5 40 TDI quattro S-tronic

A ráncfelvarráson átesett közepes méretű szabadidő-autó napfénytető és több más fényűzést biztosító extra nélkül is élvezhető. Sőt, turbódízel motorral is.

Repül az idő: a 2008-ban piacra került Audi Q5 második generációját négy éve mutatták be, nemrég pedig a ráncfelvarráson átesett verziót teszteltük. A különbségeket leginkább a fanatikusok veszik észre, például az átrajzolt hűtőrácson.

Hátul egy fokkal jobban látható a változás, mert ott már színre lépett az OLED, azaz a szuper vékony és természetes anyagból készült fényt kibocsátó dióda. Ennek köszönhetően izgalmas eszköz került a tervezők kezébe. Ez annyit jelent a való világban, hogy gyönyörű a lámpa, plusz azt tudja, hogy ha a mögötte lévő autó hirtelen a közelébe ér, akkor teljes fényerőre kapcsol. Ennek a célja nem a szem kiégetése, hanem a vezető figyelmeztetése.

menetproba-audi-q5-2021-12-03

Az utastér hozza a márkától elvárt színvonalat, a változások száma csekély. A műszerfal közepén lévő 10,2 colos érintős kijelzőt már gyakrabban fogják tapogatni a tulajdonosok, mert a váltó mögött lévő tapizós felületet megszüntették. A menürendszer áttekinthető, gyors és könnyen kezelhető. Nagy pluszpont, hogy a klíma megszokott gombjai megmaradtak, a legfrissebb (USB-C) és az eddig megszokott USB-port is elérhető a fülkében.

Az utastér otthonos és kényelmes, hátul olyan finomságok könnyítik meg a helyet foglalók életét, hogy mindhárom ülés hosszirányban állítható és a háttámlák dőlésszöge is változtatható – ezért a csomagtartó mérete is bővíthető. A hátsó ülések síkba helyezésével ráadásul pont egy köbméterrel lesz nagyobb a raktér. A poggyásztér gondosan kárpitozott, el van látva egy sereg csomag rögzítésére szolgáló hálóval, szatyortartóval.

menetproba-audi-q5-2021-12-02

A Q5-ös mérete és formája nagyon jó határon mozog, mert a Q7-nél jobban szerethető, nem hivalkodó

Utaltunk már rá, hogy tesztautónk nem a megszokott, rogyásig extrázott Audi: a dízelmotor mellé beikszelték az Advanced Exterieur csomagot és kész. Ráadásul a négykerék-hajtás a teljesítményt illetően nem a legprofibb: a quattro Ultra névre hallgató technikát a takarékosságra hangolták. Ugyanis alapvetően az első kerekeket hajtja a motor, de ha a két tengely között fordulatszám-különbséget észlel az elektronika, akkor villámgyorsan bekapcsolja a hátsó kerekeket a hajtásba.

Ennek is köszönhető, hogy kiváló utazóautó a Q5. Akár 6 liter közelébe is levihető a fogyasztás, miközben a forgalmiban 1805 kilós össztömeg olvasható. Szóval felesleges temetni a dízeleket…

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4663/1893/1659 mm

Motor: 1968 cm3, 204 LE/3800–4200, 400 Nm/1750–3250

Gyorsulás (0–100 km/h): 7,6 s

Ár: 20 870 250 Ft (alapár: 13 600 200 Ft)

Tesztautó: Porsche Hungária

 

Hasonló cikkek

Leave a Comment