Ford Kuga FHEV Vignale

A kék ovál közepes méretű szabadidő-autója – a teljesen elektromos kivételével – minden hajtásmóddal elérhető. A legfrissebb verziót, az öntöltő hibridet azért próbáltuk ki, mert alacsony fogyasztásáról sok jót hallottunk.

A plug-in hibrid Kuga (PHEV) azoknak éri meg igazán, akik rendszeresen töltik az autójukat. Ha ez nem lehetséges, akkor szerencsésebb az öntöltő verziót választani (FHEV), mert különben közel 150 kilós pluszsúlyt cipel az autó magával. Mindig és feleslegesen. A másik motiváció, hogy a 4,6 méteres SUV-vel el lehet járni városok között valamivel öt liter fölött is, ami szenzációs produkció.

Aki fél az erősebb gyorsításkor felbőgő motortól és a „nyúlós” kapcsolást biztosító fokozatmentes váltótól (CVT), az bátran választhatja a hibrid Kugát. A zavaró jelenséget a Ford mérnökei megszüntették, mert fokozatokra osztották a váltásokat, így finom kapcsolású, hagyományos automataként működik a szerkezet. A 2,5 literes, rendkívül egyszerű szerkezetű motornak csak erős gyorsításkor és autópályás tempó fölött jön meg a hangja.

A vezetési módok közül az Eco és a Normál illik legjobban a kocsihoz, a Sportban élénkebb gázreakció és fürgébben kapcsoló váltó jellemzi a hajtást. Ha valaki ügyesen „vitorlázik”, akkor könnyen fel tudja tölteni az autó alatt lévő 1,14 kW-os akkumulátort. Ez az energiamennyiség arra elég, hogy néhány kilométert megtegyünk városban, tisztán elektromos módban. Ekkor villanyautókra jellemző csend honol a fülkében.

menetproba-ford-kuga-2021-12-03

A zajszigetelés rendben találtatott, de egy területen azért még lehetett volna dolgozni rajta: ez pedig a kerekektől érkező hangok intenzitása. Amikor keresztbordán megy át az autó, akkor a gumik puffanása túlzottan behallatszik az utastérbe. A menettulajdonságokra nem lehet panasz, a csúcsfelszereltségű Vignale rugózása kényelmes, de a jó vezethetőség miatt nincs lágy ringatózás.

menetproba-ford-kuga-2021-12-02

Aki sokat közlekedik autópályán, annak is ajánlható a hibrid, mert a szabályokat betartva 100 kilométeren tartható a 7 liter körüli étvágy

Az utastérben más Ford modellekből ismerős elemek és bőrburkolatú ülések találhatók. Az első ülőlap rövidségét a hosszabb lábúak kifogásolhatják. A helyhiányra nem lehet panasz, mert a hátsó üléseknél a kategória legnagyobb lábtere található. A 2/3 és 1/3 arányban dönthető hátsó ülések előre-hátra mozgathatók. Így mindenki megtalálhatja a neki kedvező üléspozíciót. A csomagtartó mérete ezért változik, alapesetben 468 literrel lehet számolni, ami fel tud menni 645-re, ledöntött hátsó üléstámláknál pedig 1481 liter a kapacitás.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4614/1883/1678 mm

Motor: 2487 cm3 + villanymotor: összteljesítmény: 190 LE/320 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 9,1 s

Ár: 12 995 000 Ft (alapár: 11 445 000 Ft)

Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.

Hasonló cikkek

Leave a Comment