Volvo XC40 Recharge Twin Pro

A svéd vállalat a belépő szintű szabadidő-autóját elektromos kivitelben is árulja, így a kocsival már minden vásárlói igényt lefed. Menetpróbánkat ugyan kalandossá tette a téli időjárás és a hosszabb táv, de az autót így is különleges darabként értékelhettük.

A kicsit nehézkesen indult mobilos regisztráció után már az applikáción keresztül követhetjük az olyan alapinformációkat, mint az autó töltöttsége vagy a programozható állófűtés, amely kiválóan működött. A rendszer motorját a Google szállította, így a központi kijelző menürendszere egyszerűbben kezelhető, átláthatóbb és nagyon profi a mobiltelefonos összekötése az androidos telefonokkal. Ez nagy előrelépés, mert korábban a 9 colos képernyő elődjén talán a leglogikátlanabb felépítésű menürendszer futott. A sofőr előtt most egy 12,9 colos kijelző található, ezen futtatható a navigáció, ráadásul jól is használható.

A nettó 75 kWh kapacitású akkumulátor papíron 400, jó időben, közúton 280-320 kilométeres hatótávot biztosít, ami már önmagában is magas fogyasztásnak számít. Ráadásul ezt a nagy homlokfelület, az autópálya-közeli tempó és a fűtés hármasa komolyan meg tudja tizedelni. Ha a fülkében viszonylag jó hőmérsékleten akarunk utazni – 100 km/óra fölött – akkor inkább az említettnél alacsonyabb hatótávban érdemes gondolkodni.

menetproba-volvo-xc40-recharge-twin-pro-03

Egyébként az XC40 elektromos változata hozza a típus otthonosságát, praktikusságát, kényelmét és a hátul ülők bőséges lábterét. A 2,2 tonnás önsúly mellett a csomagtartó csökkenése a negatívum (–33 liter), így 419 literrel lehet számolni, ami az ülések eldöntését követően 1295-re növekszik. Vigasztalhat minket, hogy elöl is kialakítottak egy 31 literes tárolórekeszt, itt elférhet a töltőkábel. És ha már a kábeleknél tartunk: érdekes árképzés, hogy amennyiben 230 voltos vagy Type2-es kábelt is kérne a tulajdonos, akkor csak az egyik jár ingyen az XC40-hez, a másik 105 ezer forintba kerül.

menetproba-volvo-xc40-recharge-twin-pro-02

A modell ideális körülmények között szerencsére képes elvarázsolni mindenkit: a 4,9 másodperces gyorsulás letaglózó, és az is lenyűgöző, hogy a kanyarokban is mennyire kezelhető marad a svéd szabadidő-autó. Azért a pályanapoknak persze ne ezzel a kocsival induljunk neki…

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4425/1863/1647 mm

Motor: két villanymotor, 408 LE, 660 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 4,9 másodperc

Ár: 24 000 003 Ft (alapár: 20 730 000 Ft)

Tesztautó: Volvo Autó Hungária

Hasonló cikkek

Leave a Comment