Cupra Ateca TSI 300 DSG 4Drive

Az egyik legfiatalabb autómárka húzómodellje felfrissült. Néhány lóerőt nőtt a teljesítmény, így a tempó hozza az előd magas színvonalát.

A Seat fölé pozícionált sportos, önálló autómárka 2018-ban született – hogy mennyire lesz sikeres és hosszú életű, azt az idő fogja eldönteni. Tesztautónk elődje felfrissülésének legnagyobb hozadéka, hogy szinte csak a szokásos külső megjelenést érintette. Ezért például az újabb modelleknél használt simítós klímapanelt és társait nem használták, megmaradt a gombokkal történő kormányról vezérlés, ami nagyon jól működik. A kissé sötét utastér hozza a sportos hangulatot. Ezt erősíti a vágott alsó részes kormány, a szénszálas díszítő elemek, a jó oldaltartású, kagylósított kialakítású első ülések, amelyeknél a fejtámlát beépítették a háttámlába. A pedálok és a lábtámasz fémes csillogása tovább fokozzák a sportos életérzést.

A Cupra Ateca egy VW Golf méretű, igen sportos szabadidő-autó 300 lóerővel és komoly kanyarsebességet biztosító négykerék-hajtással. Ez a kombináció egy szűk vásárlóréteget céloz meg, így önálló és ritka karaktert kap, aki ide teszi vásárláskor a voksát. A mindent elsöprő villamosítást látva azonban mégis megkockáztatható a kijelentés, hogy ez a dinamikus, keményre hangolt szabadidős különlegesség utód nélkül fog távozni a piacról. Néhány esztendő múlva a viszonylagos ritkasága, a vezetési élménye, a hangja és a teljesítménye miatt ugyanakkor igen értékessé válhat.

menetproba-2022-03-cupra-ateca-04

Nem feledkezhetünk meg a tényről, hogy az Atecával gyakorlatilag egy megemelt Golf GTI-t hajtunk. Ez a vezetni szerető sofőrnek sok örömet okoz, miközben magasabban ülünk és szép méretű a csomagtartó (485/1579 liter). Kanyargós utakon a Sport és a Cupra menetállásokban villámgyors váltási időket produkáló nyomatékkapcsoló okoz örömet, amihez a sportkipufogó civilizált hangja és a durrogások biztosítják az aláfestő zenét. A produkció szerencsére nem csak jól megkomponált színház, a modell 4,9 másodperces 100 km/órára gyorsulása figyelemre méltó.

menetproba-2022-03-cupra-ateca-03

A fogyasztás a mai sportos turbómotoroknál megszokottakat hozza: teljesen jobbláb-függő. Nyugalmas országúti haladáskor simán tudja a 6,5-7 litert, élvezetes stílusban pedig a 12-15 liter is lazán elfogy.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4367/1841/1601 mm

Motor: 1984 cm3, 300 LE/5300–6500, 400 Nm/2000–5200

Gyorsulás (0–100 km/h): 4,9 másodperc

Ár: 22 198 329 Ft (alapár: 18 668 000 Ft)

Tesztautó: Duna Autó Zrt.

Hasonló cikkek

Leave a Comment