A bemutatása után évekkel is érdekes az MX–5 negyedik generációja, mert ilyen őszinte és közvetlen sportautót ma már alig találunk. A japán roadstert a Mazda századik születésnapjára készült évfordulós változatban teszteltük.
A világ legnagyobb számban eladott roadstere 2015-ben jött ki a negyedik generációval, ami az elődjénél is kisebb és könnyebb lett, közvetlenségéhez foghatót ma sem találunk a piacon – és valószínűleg már a jövőben sem fogunk.
A limitált széria témája a vörös, ezért ebben a színben pompáznak a bőrülések és a vászontető, de még a padlókárpit is. Gyönyörűek a könnyűfém kerekek, és az egyedi emblémás kulcsot öröm kézbe venni – főleg azért, mert tudjuk, hogy milyen élmények várnak ránk az elindulás után. 132 lóerő manapság nem hangzik soknak, de ha egy négy méternél rövidebb, 970 kilogrammos sportkocsi hátsó kerekeit hajtja, akkor azért más szemmel nézzük ezt az értéket. Az MX–5 belépőmodellje túrakocsinak is beválik, kényelmes rugózással és egészen hihetetlen fogyasztással, a Dunántúlon egy nagyobb kirándulást 5,5 literes átlaggal tettünk meg vele.
Élénk kormányával és precíz váltójával öröm vezetni, aki pedig ennél komolyabb sportkocsira vágyik, 184 lóerős kétliteres motorral és önzáró differenciálművel is választhatja. Számítsunk rá, hogy a kétüléses utastere szűkös, és okosan kell csomagolni a táskákat, de a felszereltsége megfelelő, az Android Auto és Apple CarPlay közül az utóbbi már vezeték nélkül is működik, a kormányoszlop immár tengelyirányban is állítható és tolatókamera is van, ami felhúzott vászontetőnél lehet hasznos. A tetőt kézzel lehajtani csak egy mozdulat, ami után páratlan szabadságot ígér a Mazda roadstere: csak ki kell próbálni, hogy megértsük, miért rajonganak érte már több mint harminc éve.
Műszaki adatok
Hossz/szél./mag.: 3915/1735/1225 mm
Motor: 1496 cm3 132 LE 7000/min, 152 Nm 4500/min
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,3 s
Ár: 11 399 000 Ft (alapár: 9 302 000 Ft)