Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD

A kék ovál első, direkt villanyautónak tervezett modellje igen látványos darab. Elsőre talán meghökkentő, mivé vált a legendás sportkocsi, de a tesztút végén kijelenthető: jogosan viseli a vadlovas jelvényt.

A Ford marketingesei ügyesen játszottak az elnevezéssel, a Mustang talán az egyik legismertebb autós brand a világon, ráadásul rengeteg pozitív érzelem köthető hozzá. Még Európában is. Az, hogy esetünkben valójában egy sportos szabadidő-autót takar a név, sajnos betudható a manapság uralkodó divatirányzatnak. Mert ha mostanság nincs terepes jelleg egy négykerekűben, akkor csak nagyon nehezen lehet értékesíteni.

Az is a névválasztás előnye, hogy jókat lehet azon vitatkozni, valódi Mustangot látunk-e, vagy sem. Bármi is a válasz, megnyugtató, hogy az eredeti sportkocsi sem tűnik el, hanem tovább él, és az új generáció is elérhető lesz V8-as motorral.

Már elsőre is jól látszik, hogy a tervezők beletették a munkát az újdonságba. A Mustang-életérzést az biztosítja, hogy egész jó vezetni, mindez a GT kivitelnél hatványozottan érződik. (Erről a típusról a keretes anyagban olvashat.)

ford-mustang-mach-e-extended-range-3

Fontos, hogy a Mach-E-nél nem tolták túl a villanyautóságot és a kütyü-rajongást sem. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a négykerekű kezelhetősége megmaradt, nem vált guruló okostelefonná, bár aki szeretne, könnyen elcsábulhat, hiszen a Teslákhoz hasonló elrendezésben hozzáférhető 15,5 colos kijelzőn található rajzolási, színezési lehetőség és szuper részletes kezelési kézikönyv is. Plusz számtalan kalibrálási variáció. Arról is szó van, hogy az online frissítésnek köszönhetően később érkezhet több szórakoztatási mód is a képernyőre, például a YouTube vagy a Netflix is élvezhető lesz a kocsiból. Összességében kijelenthető, hogy az autó elektronikai rendszerét szerencsére nem bonyolították túl, és gyorsan is működik, egyetlen hibája, hogy angol a menü nyelve. Különleges szolgáltatásként a mobiltelefonos, és az ajtóoszlopon elhelyezett gombokkal aktíválható nyitás-zárás is használható.

A nyúlfarknyi „hibalistába” az azért beírható, hogy a sportosság ellenére az első ülések oldaltartása csekély. Kanyargós utakon tempósan közlekedve a bőrülések oldalról csak jelképesen támasztanak.

Mivel direkt elektromos autónak készült a Mustang Mach-E, így hátul óriási és sík a lábtér. A csomagtartó mérete 402 literes, eldöntött hátsó üléseknél ez 1018 literrel gyarapodik. Elöl 100 liternyi helyen lehet tárolni a töltőkábeleket, pozitívum, hogy felár nélkül jár a 220-as hálózatról használható zsinór.

ford-mustang-mach-e-extended-range-2

A dinamikára nem lehet panasz, mert a villanymotorok azonnali gyorsulást produkálnak, nincs semmi késés a menetpedál lenyomása és az autó reakciója között. Jó a hangszigetelés, a beállítási módok között városban szuper ideális a gazdaságos üzemmód. Itt erős a motorfék, a fékpedált gyakorlatilag el is felejthetjük. Ez a menetmód szinte minden szituációban használható. Sport vagy fordos nyelven „zabolátlan” állásban persze lehet a fejet kapkodni, mert az 580 Nm nem viccel. Ezen a ponton talán kijelenthetjük: a Mustang Mach-E nem sportautó, de a vérvonala jól érződik rajta.

A fogyasztás a jobb láb használatának függvénye, minimális autópályázással, főként közúton és városban autózva, nyugis vezetéssel 17,5 kWh/100 kilométeres értéket lehetett elérni, ami az autó méretéhez képest igen jó eredmény. Ez a bruttó 98,7 kWh-s akkucsomagból a gyakorlatban 400 km fölötti hatótávot hoz ki, persze ilyen távolság abszolválásához feltétlenül szükséges az önmegtartóztatás. Ha szabadjára engedjük a lovakat, és elkalandoznak a gondolataink, akkor szerencsésebb a 23–25–30 kWh/100 kilométeres értékekkel számolni. Amikor pedig beköszönt a nagy hideg, inkább a 250 kilométeres hatótávval kalkuláljunk.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4713/1881/1625 mm

Motor: 2 villanymotor, 351 LE/580 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 5,8 s

Ár: 28 350 000 Ft (alapár: 21 400 000 Ft)

Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.

Vadló a négyzeten

ford-mustang-mach-e-extended-range-gt-1

A Mustang Mach-E GT kivitele közel 10 millióval került többe az alapváltozatnál. Ezért a pluszpénzért már 860 azonnal elérhető Nm-t, 487 lóerőt és 3,7 másodperces 100 km/órára gyorsulást kap a vásárló. Ezek izgalmas számok, de ami ennél is jobb, az az, hogy az autó hajtásrendszerét, a futóművét és a hatékonyabb fékeket mind az élvezetes autózáshoz hangolták. A sebesség hajszolása helyett – a tesztmodell és saját testi épségünk megóvása érdekében – nálunk inkább a gyorsításokban és a laza talajon történő kanyarodásban merült ki a „sportolás”. Amit nem tudtunk kipróbálni, azt a neten figyeltük meg: a GT-ben rejlő lehetőségeket kiválóan bemutatják a gyár videói, ahol például a hóban rajzolják a gyönyörű íveket a profi tesztpilóták.

Hasonló cikkek

Leave a Comment