Menetpróba – Suzuki Swift 1,2 GLX AllGrip Hybrid 12V

Akkor is érdekes a Swift, ha a legújabb generációja már nem az esztergomi gyárban készül. A fürge és jól felszerelt kisautó még összkerékhajtásos változatban is takarékosabb lett a mild hibrid rendszerrel.

A Swiftet mindig is a kompakt és könnyű építésmódjáról ismertük, és nincs ez másként a jelenlegi generációnál sem. A Suzuki nem akart versenyezni a négy méternél is nagyobbra nőtt kisautókkal, ezért a Swiftnek nem kellett felnőnie, a karosszériája ugyan merevebb az elődjénél, de a tömege 840 kilogrammról indul, és egyik változata sem éri el az egy tonnát. 3,84 méteres hosszával kisautó létére mégis tágasnak mondható a Swift, aminek a hátsó ülésein is meglepően jól el lehet férni.

A csúcsmodellben a startgombbal indítható benzinmotor hidegen még hagyományos önindítóval kel életre, de innentől átveszi a szerepet a mild hibrid rendszer integrált indítógenerátora. A Swift már azzal szimpatikus lehet, hogy a motorja az egyre általánosabb turbós háromhengeresek helyett hagyományos, négyhengeres szívómotor, amit kettős befecskendezéssel tettek még hatékonyabbá. Csendes, finoman jár, és útközben is pihenhet, ugyanis ha 15 km/óra alá lassítunk és üresbe tesszük a váltót, akkor a hibrid rendszer leállítja, majd elinduláskor észrevétlenül indítja újra a benzinest. Az 1,2 literes, 90 lóerős motor már önmagában is elég nyomatékosnak számít, könnyen lendületbe hozza az autót, visszakapcsolás nélkül is lehet gyorsítani vele. A kormánymozdulatokra élénken reagál, kényelmes és stabil kisautó a Swift, az ötfokozatú váltó kiosztását is eltalálták, a fordulatszám autópályán sem nagyobb 3500-nál. A kínálat érdekessége az összkerékhajtás, ami 400 ezer forintos felárért érhető el, és a kipróbált példányban is benne volt.

menetproba-2020-suzuki-swift-hybrid-01

A Swiftet már hibrid nélkül is nagyon takarékosnak ismertük meg ezzel a motorral, a korábbi tesztünk során 4,6 literes fogyasztást mértünk, egyébként sem nehéz öt liter alatt tartani az értéket. A most próbált összkerékhajtású modell ugyan 100 kilogrammal nehezebb az elsőkerekesnél, de nem kér lényegesen többet, a fogyasztását a mild hibrid rendszer főleg városi forgalomban csökkenti hatásosan, ahol 6,6 helyett hajszállal hat liter alatt marad az érték a reális mérés szerint, és országúton ezzel is öt liter közeli fogyasztással autózhatunk. Az 5,6 literes átlag kimondottan jónak számít, és ezért nem kell sokat fizetni, a Hybrid 12V felára mindössze 200 ezer forint.

menetproba-2020-suzuki-swift-hybrid-02

Nem először kínál hibridet a Suzuki a Swiftből, hiszen a jelenlegi generáció 2017-es bemutatásakor is kapható volt ez a változat Smart Hybrid Vehicle by Suzuki néven. Most még érdemesebb az immár Hybrid 12V névre keresztelt kivitelt választani, ugyanis már alig kerül többe a hibrid nélküli változatnál, miközben még takarékosabbá teszi a japán márka egyébként is hatékony kisautóját

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 3840/1735/1520 mm

Motor: 1242 cm3, 90 LE/6000, 120 Nm/4400

Gyorsulás (0–100 km/h): 12,6 s

Ár: 4 660 000 Ft (alapár: 3 390 000 Ft)

Tesztautó: Magyar Suzuki Zrt.

Megjelent az Autó és Stílus magazin 2019/6. számában.

Hasonló cikkek

Leave a Comment