Dacia Duster TCe 150 EDC

A belépő szintű szabadidő-autók királya kapott egy alig látható ráncfelvarrást, ennek tesztautó-verziójához pedig az importőr a legerősebb motorral szerelt változatot rendelte.

A román márka legsikeresebb termékét tavaly felfrissítették. A szépészeti beavatkozások az ilyenkor szokásos területekre korlátozódtak: bevezettek néhány új színt, a formatervezők pedig enyhén átrajzolták az autó elejét és hátulját.

Tesztautónkban a Mercedes/Renault/Nissan trió által közösen kifejlesztett, 1333 köbcentis turbómotor található. A négyhengeres sokféle teljesítménnyel készül, a Daciánál a legerősebb verzió 150 lóerőt tud.

menetproba-dacia-duster-2022-05-03

A széles fordulatszám-tartományban működő, jó hangú és élénk gázreakciójú erőforráshoz hatsebességes, dupla tengelykapcsolós automata váltót párosítottak. Ez a kettős jó dinamikát biztosít, lehet vele előzgetni, a kátyúkon pedig egyszerűen átvágtatni – meg kell állapítanunk, hogy a Duster futóműve és felépítése ideális a hazai utakra. A remek összképet a szerkezet működése árnyalja: erőteljes gyorsításkor láttunk már fürgébben és „gondolkodásmentesebben” visszakapcsoló váltót is.

A felvonultatott technika városban 7-8 liter körüli fogyasztást produkál, és autópályán is hasonlóval lehet számolni. Ez azzal kompenzálható, hogy városok közötti utakon az 5 literes fogyasztás is elérhető.

A Duster legjobban motorizált, azaz legdrágább verziója azért igényel kompromisszumokat. Ilyen például a központi kijelző működése, amelynek sebessége, felbontása és programjának időnkénti leakadása mutatja, hogy nem egy prémiummodellel van dolgunk. A problémát szerencsére megoldja az okostelefon használata, a tükrözés jó segítség lehet a vezetőnek.

menetproba-dacia-duster-2022-05-02

Az utastér anyagai és kidolgozottsági szintjei hozzák a megszokott színvonalat. Az első ülések oldaltartása lehetne nagyobb, hátul hosszabb távon inkább két felnőttnek kényelmes az ülőhely.

Az erős négyhengeres remek mozgékonyságot és elegendő erőtöbbletet biztosít. Hogy a plusz 20 lóerő megéri-e a vásárlónak, az a hozzáállásától és a pénztárcájának vastagságától függ. Ugyanis a csúcsmotort úgy árazták, hogy csak automata váltóval vagy 4 x 4-es hajtás és kézi kapcsolású váltó párosával lehet elérni. Ha valakinek nem éri meg a vaskos felárat a 150 lóerő, akkor marad a 130 lovas verzió a manuális váltóval.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4341/1804/1693 mm

Motor: 1333 cm3, 150 LE/5250–6000 250 Nm/1700–3250 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 9,7 s

Ár: 6 899 000 Ft (alapár: 4 099 000 Ft)

Tesztautó: Renault Hungária

Hasonló cikkek

Leave a Comment